۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82866142
T T
۰ نفر
طرح ملي امداد نجات ايمني و سلامت مسافران نوروزي درخوزستان آغازشد

اهواز - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: طرح ملي امداد، نجات، ايمني و سلامت مسافران نوروزي توسط اين جمعيت يكشنبه در خوزستان آغاز شد.

علي خدادادي دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: در قالب اين طرح يكصد پايگاه امداد و نجات ثابت و سيار در ايام نوروز به مسافران نوروزي خدمات رساني مي كنند.
وي گفت: در قالب اين طرح يك هزار و 500 نفر از جوانان و امدادگران به مسافران نوروزي خدمات رساني مي كنند.
خدادادي افزود:طرح امداد و نجات مسافران نوروزي تا 15 فروردين سال 97 به مدت 20 روز در سراسر خوزستان ادامه دارد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان با بيان اينكه امسال طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي در حوزه جوانان و طرح نيابت را در حوزه داوطلبان داريم، گفت:در حوزه امداد و نجات 20 پست ثابت،22 پست موقت و 570 امدادگر، 42 آمبولانس،30 خودروي امدادي و 15 خودروي نجات، پنج دستگاه موتورلانس و هفت موتورسيكلت امدادي در خدمات رساني به مسافران نوروزي مشاركت دارند.
وي ادامه داد: يك هزار نفر از جوانان عضو هلال احمر خوزستان با برپايي 32 پست ثابت و هفت پست سيار در قالب طرح ملي ايمني و نجات مسافران نوروزي مشاركت مي كنند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان اضافه كرد: در حوزه بهداشت و درمان هم درمانگاه هاي سيار و موقت نوروزي برپا مي شود و پيش بيني مي شود بتوانيم به بيش از پنج ميليون مسافر نوروزي خدمات رساني كنيم.
وي گفت: 2 درمانگاه ويژه راهيان نور در فكه و دهلاويه با 6 پزشك،10 پرستار و 12 امدادگر در ايام نوروز به مسافران نوروزي و زايران راهيان نور خدمت رساني مي كنند.
وي افزود:داوطلب ياران امداد و نجات هم در سه پست آبادان، خرمشهر و انديمشك به همراه پزشكان داوطلب با استقرار در اين مبادي مسافران و بيماران را به صورت سرپايي پذيرش مي كنند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان با اشاره به كمپين 'نه به تصادفات' و برنامه بهبود رفتارهاي ترافيكي موسوم به 'بهرفت' از سوي هلال احمر، گفت:اين 2 برنامه در راستاي تسكين آلام بشري در زمينه فرهنگ سازي و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و رانندگي ايمن و كاهش آمار تصادفات و تلفات اجرا مي شوند.
خدادادي ادامه داد: ارتباط و تذكر به رانندگان،توزيع لوح هاي فشرده آموزشي، پمفلت ها و جزوه هاي نوروزي جزييات برنامه ملي بهرفت است.
وي با اشاره به طرح سحاب كه سامانه حركت هاي امدادي و بشردوستانه است، بيان كرد: در اين طرح داوطلبان با دوچرخه به مراكزي كه مسافران نوروزي اسكان يا تجمع مي كنند مراجعه و نيازهاي آنها را برطرف مي كنند.
7158/ 6037