۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82874973
T T
۰ نفر

چشمه قرمرض فرصتي براي توسعه گردشگري در نكا

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82874973
چشمه قرمرض فرصتي براي توسعه گردشگري در نكا

ساري- ايرنا- چشمه آب معدني قرمرض نكا در شرق مازندران، همزمان با آغاز تعطيلات نوروزي يكي از مقصدهاي بسياري گردشگران و مسافران به شهر نكا تبديل شده است.

به گزارش ايرنا، شهرستان نكا، شهري با پيشينه غني جاذبه هاي طبيعي و تاريخي است كه مسافران با سفر به اين منطقه و استفاده از اين ظرفيت ها مي توانند سفر را به كام خود شيرين تر كنند و در اين بين، چشمه آب معدني قرمرض يكي ازجاذبه هاي مهم اين شهر است كه با خواص درماني خود سالانه افراد زيادي را از نقاط مختلف كشوربه خود فرا مي خواند.
چشمه ها همواره بعنوان يكي از منابع مهم تامين آب براي بشر داراي اهميت فراوان بوده و موجب توسعه روستانشيني و شهرنشيني شده اند و در اين بين چشمه هاي آب معدني به دلايل خاصيت درماني مورد توجه ويژه قرار داشته و از ديرباز از اين چشمه ها بعنوان درمان برخي از بيماري هايي همچون رماتيسم، سنگ كليه و اين قبيل استفاده مي شد.
امروزه چشمه هاي آب معدني سهم بسزايي در جلب توريسم داشته و مي تواند با برنامه ريزي درست به يك منبع اقتصادي مهم براي اشتغال و رشد اقتصادي تبديل شود.
چشمه آب معدني قرمرض در منطقه جنگلي بالاسر روستاي ' زرندين' نكا واقع است و مي تواند بهترين فرصت براي توسعه گردشگري در نكا باشد .
مردم منطقه از آب اين چشمه علاوه بر درمان سنگ كليه ، براي رسوب زدايي از وسايلي مانند سماور ، كتري ، اتو و غيره استفاده مي كنند .
آب چشمه قرمرض در سال هاي اخير به خاطر خشكسالي كاهش يافته است اما با هماهنگي انجام شده از آب چشمه براي مصارف خاص درماني استفاده مي شود و شهرداري نكا آب مورد نياز براي شست و شوي و مصارف غير آشاميدني مسافران را با تانكر تامين مي كند.
* اجراي طرح گردشگري سلامت قرمرض نكا در برنامه
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نكا با اعلام اينكه اجراي طرح گردشگري سلامت قرمرض نكا در برنامه است؛ گفت: پس از واگذاري منطقه گردشگري قرمرض به شهرداري نكا، طرح گردشگري سلامت با قوت دنبال مي شود.
سيد رضا حسيني در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به واگذاري منطقه گردشگري قرمرض به شهرداري نكا و ساخت و سازهاي انجام شده و فراهم كردن زيرساخت هاي لازم شاهد افزايش تعداد گردشگران نسبت به سال هاي گذشته به اين منطقه هستيم.
وي بيان داشت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد حضور گردشگران و مسافران از نقاط مختلف كشور به اين منطقه بوده ايم و مي توانيم در اين بخش شاهد توسعه بيشتر باشيم.
* توسعه گردشگري، از عوامل مهم رشد اقتصادي و حمايت از توليد داخلي
فرماندار نكا هم با اعلام اينكه توسعه گردشگري يكي از عوامل مهم رشد اقتصادي و حمايت از توليد داخلي است؛ گفت: در اين بخش تلاش داريم تا با توسعه گردشگري در مناطق روستايي و عرضه محصولات محلي در سال جديد، در بخش توليد داخلي منطقه تلاش بيشتري انجام شود.
جعفر احمدي، اظهار كرد: شهرستان نكا در شرق استان مازندران داراي چشمه هاي فراوان آب معدني جوشان با خواص درماني و سلامت است اما متاسفانه سهم گردشگري سلامت به درستي ديده نشد و برنامه ريزي در اين بخش در دست انجام است.
* فراهم كردن زيرساخت هاي لازم در منطقه گردشگري قرمرض با قوت دنبال مي شود
شهردار نكا هم با اعلام اينكه چشمه آب معدني قرمرض، سالانه ميزبان چندصد هزار مسافر از داخل استان و اقصي نقاط كشور است؛ به خبرنگار ايرنا گفت: ساماندهي و فراهم كردن زيرساخت هاي لازم در اين منطقه گردشگري از مسائل مهمي است كه با قوت دنبال مي شود.
سيدمهدي احمدي با اشاره به طرح گردشگري قرمرض در منطقه جنگلي افزود: طرح گردشگري قرمرض در زمين 10 هكتاري قرمرض كه به شهرداري نكا واگذار شده و امكانات اوليه ارائه شد؛ اما در بخش زيرساختي نيازمندي هاي مختلفي وجود دارد كه در حال انجام است.
وي بيان داشت: امسال اولين سال تحويل منطقه گردشگري قرمرض به شهرداري است و تلاش داريم تا امكانات و تجهيزات بيشتري براي رفاه حال مسافران و گردشگران در اين منطقه فراهم شود.
شهردار نكا افزود: با تجهيز سرويس بهداشتي و تعدادي سكوي اقامت مسافران، نمازخانه و.. گام اوليه براي اجراي طرح ساماندهي اين چشمه آب معدني برداشته است.
احمدي گفت: رودخانه نكا، طرح گردشگري قرمرض و ساحل دريا از ظرفيت هاي مهم گردشگري نكااست و در ادامه راه با قوت بيشتري براي ساماندهي استفاده مي شود تا در تابستان امسال شاهد حضور بيشتر مسافران باشيم.
/ 7332/1899