۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82879774
T T
۰ نفر

85درصد متخلفان دستگير شده در خراسان شمالي بيكار هستند

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82879774
85درصد متخلفان دستگير شده در خراسان شمالي بيكار هستند

بجنورد- ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان شمالي با اشاره به اينكه در طرح نوروزي امسال، 448 نفر به علت ارتكاب جرائم مختلف دستگير شده اند گفت: 85 درصد اين افراد بيكار هستند.

به گزارش ايرنا، سردار عليرضا مظاهري شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه بيكاري و شرايط نامناسب اقتصادي يكي از علت هاي ارتكاب جرم است، گفت: امسال در طرح نوروزي 2 هزار و 664 فقره پرونده تخلف در اين استان بررسي شده است.
وي به افزايش كشف سرقت ها در اين استان در طرح نوروزي اشاره كرد و گفت: در اجراي اين طرح 243 فقره سرقت در استان به ثبت رسيد كه اين رقم در مدت مشابه پارسال 212 فقره گزارش شده بود.
وي با بيان اينكه در طرح نوروزي امسال 187 فقره از سرقت ها منجر به كشف شده است گفت: كشف سرقت ها در طرح نوروزي امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال 8 درصد افزايش يافته است.
سردار مظاهري تصريح كرد: در اين مدت 68 نفر سارق دستگير و به محاكم قضايي تحويل شدند.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: نوروز امسال 51 مورد جعل و كلاهبرداري در استان به ثبت رسيده كه از اين تعداد 27 مورد كشف شده و 19 نفر در اين زمينه دستگير شده اند.
سردار مظاهري به كشف كالاهاي قاچاق اشاره كرد و افزود: در طرح نوروزي امسال، سه متهم در زمينه قاچاق كالا دستگير شده اند كه ارزش ريالي اين تخلف ها 407 ميليون و 750 هزار ريال گزارش شده است.
وي به اجراي طرح امنيت اخلاقي در نوروز اشاره كرد و گفت: در اين مدت سه هزار و 679 مورد تذكر لساني به بانوان بدحجاب داده شده است و 30 مورد تعهد كتبي از بانوان بدحجاب گرفته شده و سه نفر نيز به مراجع قضايي معرفي شده اند.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي خاطرنشان كرد: در طرح نوروزي امسال سه هزار نيروي پليس مشاركت داشته اند.
استان 863 هزار نفري خراسان شمالي در شمال شرق كشور واقع است.
7185 /6042