۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82887127
T T
۰ نفر

جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي در ديواندره برگزار شد

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82887127
جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي در ديواندره برگزار شد

سنندج - ايرنا - رئيس اداره ورزش و جوانان ديواندره از برگزاري جشنواره بازي هاي بومي - محلي در روستاي رشيدآباد از توابع بخش مركزي اين شهرستان خبر داد و گفت: اين بازي ها با حضور 200 ورزشكار برگزار شد.

به گزارش خبرنگارايرنا، گلاله محمدسليمي عصر يكشنبه در حاشيه برگزاري اين بازي ها اظهار كرد: هدف از برگزاري جشنواره انتقال آيين و سنتي است كه از گذشتگان و نياكان به ما رسيده و ما نيز بايد به نسل جوان منتقل كنيم.
وي افزود: جشنواره هاي بازي هاي بومي - محلي باعث ايجاد فضاي شور، شادي و نشاط در جامعه و بين مردم مي شود و استقبال خوب اهالي روستاها باعث شد تا به فكر برگزاري استاني آن در ماه هاي آينده باشيم.
محمدسليمي تاكيد كرد: در حاشيه برگزاري اين جشنواره، غرفه عرضه غذاهاي سنتي و محلي روستاهاي شهرستان ديواندره نيز داير شد همچنين وسايل دست ساز و سنتي همچون كلاش بافي، حصير بافي و ساخت وسايل تزئيني نيز در حاشيه آن عرضه شد.
وي يادآور شد: در اين جشنواره هر بخش ابتدا بازي بومي - محلي منطقه خود را اجرا و پس از آن آيين سنتي ويژه هر منطقه به نمايش در آمد.
رئيس اداره ورزش و جوانان ديواندره گفت: ورزشكاران روستايي شركت كننده در مسابقات طناب كشي، گشكيلان، جوزان، دال پلان و آيين سنتي به رقابت پرداختند.
به گفته وي، از برنامه هاي جانبي اين جشنواره مسابقه طناب كشي زنان و اجراي زنده موسيقي محلي و سنتي بود.
محمد سليمي از حضور و استقبال پر شور مردم و مسئولان در اين جشنواره قدرداني كرد.
در پايان اين بازي ها در رشته طناب كشي روستاي رشيدآباد و در مسابقه جوزان روستاي كلتپه عليا به مقام اول دست يافتند و هداياي به ورزشكاران اهدا شد.
30 هيات ورزشي با سه هزار ورزشكار بيمه شده و سازمان يافته در شهرستان ديواندره فعاليت مي كنند.
شهرستان ديواندره با 80 هزار نفر جمعيت در 85 كيلومتري جنوب غربي سنندج قرار دارد.
7353/9102