۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85601608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین جشنواره فرهنگی شهرهای استان اصفهان در اردستان گشایش یافت

کاشان - ایرنا - دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی پیامبر اعظم(ص) شهرستان‌های استان اصفهان به‌مناسبت «هفته وحدت» در آیینی به میزبانی اردستان افتتاح شد.

فرماندار اردستان گفت: در این جشنواره صنایع دستی، پخت غذا و شیرینی، نان محلی و موسیقی آیینی و سنتی شهرستان در کنار بازی‌های بومی محلی عرضه می شود.

سیدمحمد هادی احمدی طبا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رقابت ۱۰ شهرستان استان در بازی‌های بومی محلی افزود: ۹ تیم از شهرهای اصفهان، دهاقان، مبارکه، شهرضا، شاهین شهر، آران و بیدگل، کاشان، نطنز و نایین، به همراه یک تیم از اردستان در این رویداد حضور دارند.

وی بیان کرد: از هر شهرستان ۱۰ ورزشکار مرد و زن در رشته‌های «هفت سنگ» و «لی لی» شرکت دارند و در کنار آن موسیقی سنتی و محلی نیز به اجرا درمی‌آید و در پایان به نفرات اول تا سوم هر رشته، تندیس قهرمانی اهدا می‌شود.

فرماندار اردستان بیان کرد: در حاشیه این جشنواره که در مجموعه شهرداری و پارک شهدای گمنام اجرا می‌شود، ۲۵ غرفه برپا شده و به هر کدام از شهرستان‌ها یک غرفه اختصاص یافته است تا محصولات فرهنگی و هنری خود را عرضه کنند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha