۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82898037
T T
۰ نفر

بارش هاي رگباري خراسان رضوي را فرا مي گيرد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82898037
بارش هاي رگباري خراسان رضوي را فرا مي گيرد

مشهد- ايرنا- كارشناس مركز پيش بيني هواشناسي خراسان رضوي اعلام كرد: بارشهاي رگباري باران همراه با رعد و برق از روزهاي ابتدايي هفته آينده مناطق مختلف اين استان را فرامي گيرد.

زهرا مبشري، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين بارشها از صبح يكشنبه در خراسان رضوي همراه با كاهش دما آغاز شده و تا روز سه شنبه ادامه دارد و به جز نوار شرقي، در همه مناطق استان صورت خواهد گرفت.
وي بيان كرد: از امروز تا يكشنبه آينده جوي پايدار براي خراسان رضوي همراه با افزايش تدريجي دما پيش بيني شده، اما از روز دوشنبه شاهد كاهش دما در اين استان خواهيم بود.
وي بيشينه دماي امروز مشهد را 24 درجه سلسيوس عنوان و اظهار كرد: بيشينه دماي مشهد با افزايش تدريجي، در روز يكشنبه آينده به 27 درجه خواهد رسيد.
مبشري ادامه داد: از روز دوشنبه شاهد كاهش 6 تا هفت درجه اي دما در مناطق مختلف خراسان رضوي خواهيم بود، به طوريكه بيشينه دماي مشهد براي روز دوشنبه 21 درجه سلسيوس پيش بيني شده است.
وي بيان كرد: وزش باد به نسبت شديد از امروز تا روزهاي ابتدايي هفته آتي براي مناطق مختلف خراسان رضوي پيش بيني شده كه از يكشنبه شدت مي گيرد.
قوچان با كمينه دماي 4 درجه و سرخس با بيشينه دماي 26 درجه سلسيوس به ترتيب سردترين و گرمترين شهرهاي خراسان رضوي در 24 ساعت گذشته بوده اند.
بيشترين شدت وزش باد طي اين مدت در شهرستان تايباد با سرعت 54 كيلومتر بر ساعت گزارش شده است.
ميانگين سالانه بارندگي در ايران 250 ميليمتر و در خراسان رضوي كمتر از 210 ميليمتر است.
5132/3027