۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82913966
T T
۰ نفر
مبارزه با قاچاق كالا و ارز متمركز شود

كرمان - ایرنا - مدیركل امنیتی و انتظامی استانداری كرمان گفت: اگر طی سال جاری مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بطور سیستماتیك و متمركز دنبال كنیم ، قطعا موفقیت ها در این حوزه افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز یكشنبه و به نقل از روابط عمومی استانداری كرمان، خلیل همایی راد در كمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كرمان افزود: باید سیستمی را در حوزه مبارزه با قاچاق كالا تعریف كرد كه دستگاه های مربوطه بطور مستمر اقدامات خود را در رابطه با شاخص های تعیین شده گزارش دهند.
وی تاكید كرد: ساماندهی صرافی ها، اقدامات سیستماتیك در گمرك، پلاك كوبی دام های استان، صدور كارت انرژی برای ادوات كشاورزی، نصب سیستم سپهتن روی تانكرهای سوخت رسان، طرح ریجستری موبایل، ردیابی كالاهای وارداتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و غیره باید انجام شود.
مدیركل امنیتی و انتظامی استان كرمان ادامه داد: حمایت از كالای ایرانی جریانی است كه مبارزه با قاچاق كالا و ارز نیز برای تداوم آن ضروری است و مخصوص یك زمان نیست.
وی بیان كرد: در ادامه اقدامات بسیار خوب انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق كالا و ارز، می توان كارهای بزرگتری را بر اساس فعالیت های متمركز و سیستماتیك انجام داد به گونه ای كه این سیستم ها بصورت خود كنترلی فعالیت كند و امكان قاچاق كالا و ارز كاهش یابد.
همایی راد اظهار كرد: ضرورت تمركز بر كارهای آموزش و اطلاع رسانی را از رموز موفقیت مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.
وی از دستگاه های اجرایی خواست محتوای لازم را تولید و در اختیار صدا و سیما و نشریات قرار دهند.
وی گفت: به جای كارهای سطحی، شعاری و روبنایی می توانیم با كارهای اصولی و سیستماتیك با قاچاق مبارزه و زمینه اشتغال و تولید كالاهای ایرانی را فراهم كنیم و خطرات زیستی و بیولوژیك ناشی از واردات قاچاق را نیز كاهش دهیم.
3029/7437