۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82916811
T T
۰ نفر

استاندار كردستان: آسيب اعتياد جدي تر گرفته شود

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82916811
استاندار كردستان: آسيب اعتياد جدي تر گرفته شود

سنندج - ايرنا - استاندار كردستان با انتقاد از كم نتيجه بودن جلسات با موضوع مقابله با مواد مخدر گفت: همه جامعه در معرض آسيب اعتياد قرار دارند و بايد اين معضل اجتماعي جدي تر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهمن مرادنيا روز سه شنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: جلسات متعدد نتيجه بخش نبود و قوانين، پژوهش ها و كميته هاي متعدد داريم اينكه چرا نتيجه نمي گيريم گره بزرگي است.
وي با اشاره به اينكه از برخي دستگاه ها انتظارات بيشتري در اين ارتباط مي رود، افزود: صدا و سيما، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مي توانند در اين عرصه اثرگذارتر باشند.
مرادنيا با تاكيد بر لزوم برنامه ريزي دستگاه هاي مرتبط در حوزه مقابله با مواد مخدر تاكيد كرد: هر 6 ماه يا هر سه ماه عملكرد هر دستگاه بايد ارزيابي و گزارشي از آن تهيه و در اختيار شورا قرار گيرد.
استاندار كردستان با بيان اينكه نياز به عزم و اراده اي وجود دارد، يادآور شد: پيشتر 32 دستگاه متولي اعتياد در كشور بودند كه اكنون 37 دستگاه در اين حوزه مسئوليت دارند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كردستان هم در اين نشست گفت: در مجموع سال گذشته هشت ميليارد ريال در قالب طرح ملي، اعتبارات رديف ستاد مبارزه با مواد مخدر توسط دستگاه هاي اجرايي، ادارات و دستگاه هاي مرتبط با حوزه مواد مخدر هزينه شده است.
سليم كريمي افزود: اعتبارات از اين پس در قالب طرح ملي مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روانگردان و پيش سازه ها با رويكرد اجتماعي هزينه مي شود.
وي با اشاره به اينكه مبناي ما كاهش 25 درصدي اعتياد تا پايان برنامه پنج ساله ششم توسعه است، اظهار داشت: آيتم هاي بيشتري در اين طرح براي كميته فرهنگي و پيشگيري در نظر گرفته شده و بيش از ساير بخش ها مورد توجه قرار دارد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كردستان با بيان اينكه ميزان اعتياد در محيط هاي كاري استان در مقايسه با ديگر استان هاي كشور در رده هاي پايين قرار دارد، افزود: البته اين ميزان در مقايسه با جمعيت استان ميزان بالايي محسوب مي شود.
رئيس حوزه هنري استان كردستان هم در اين نشست با تاكيد بر اينكه در مقابله با اعتياد بايد كار فرهنگي كرد، گفت: اجراي كارهاي فرهنگي بايد به متخصصين اين حوزه سپرده شود.
امين مرادي با بيان اينكه كار هنري نياز به انگيزه دارد، افزود: آثاري توسط حوزه هنري استان با موضوع اعتياد تهيه و توليد شد ولي تاكنون اعتباري در اين رابطه اختصاص داده نشده است.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كردستان هم در اين نشست گفت: بخشي از سياست هاي حوزه اجتماعي حمايت گرانه است اما بخشي ديگر هدايت گرانه و در راستاي همنوا كردن سياست ها است.
فرانك قدسي اضافه كرد: نبود اعتبار و نيروي انساني يك طرف قرار مي گيرد اما مسئوليت پذيري و اهتمام در انجام امور در طرف ديگر قرار دارد كه مي تواند در بسياري از كارها كمك كند.
وي گفت: مشكلي در تخصيص اعتبار وجود ندارد بلكه مشكل در مديريت در هزينه ها و چگونگي توزيع اين اعتبارها است.
قدسي يادآور شد: تفاهم نامه هايي كه براي ادارات ارسال شده مورد بررسي قرار مي گيرد تا مشخص شود آيا برنامه هايي در رابطه با كنترل اعتياد دارند.
6108/9102