۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82921731
T T
۰ نفر
280 ميليارد ريال اعتبار اجراي شبكه فاضلاب آستارا تامين شد

آستارا - ايرنا - نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي گفت: 280 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي فاضلاب شهر آستارا تامين شده است و كلنگ اجراي اين طرح مهم روز پنجشنبه هفته جاري با حضور مسئولان استاني و محلي به زمين زده خواهد شد.

ولي داداشي روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: شهر گردشگرپذير آستارا از نبود شبكه فاضلاب شهري رنج مي برد و از سال 79 تا 96 براي اجراي اين طرح مهم، فقط 50 ميليارد ريال اختصاص يافته بود اما بيش از يك سال پيگيري مستمر، آستارا در رديف شهرهاي پرتنش فاضلاب كشور قرار گرفت.
وي ادامه داد: بعد از لحاظ اين شهر در رديف شهرهاي پر تنش فاضلاب، در سال گذشته 200 ميليارد ريال و امسال به صورت علي الحساب، 80 ميليارد ريال براي اجراي طرح فاضلاب آن تصويب شده است.
وي در خصوص علت تاخير اجراي فاضلاب شهري آستارا اظهار كرد: اين طرح براي اولين بار در كشور به شيوه وكيوم (مكشي) اجرا مي شود و به بررسي و تاييد شوراي عالي فني شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور نياز داشت و خوشبختانه آستارا از سوي اين سازمان به عنوان آزمونه (پايلوت) اين طرح تاييد و انتخاب شده است.
داداشي بيان كرد: كلنگ اين طرح در شهرك عباس آباد آستارا به زمين شده خواهد شد و فاضلاب اين شهرك به شيوه ثقلي و شهر آستارا به روش وكيوم اجرا خواهد شد و پيش بيني مي شود، اين طرح ظرف پنج تا 6 سال آينده تكميل و افتتاح شود.
او دستگاه هاي مرتبط را به تلاش در اجراي بي وقفه اين طرح و شهروندان آستارا را به همكاري لازم با عومل اجرايي فراخواند.
شهر آستارا مركز اين شهرستان حدود 55 هزار نفر جمعيت دارد و در طول سال، به خصوص در تابستان و تعطيلات نوروزي حضور هزاران گردشگر و مسافر داخلي و خارجي را شاهد است و اجراي شبكه فاضلاب در آن ضرورت دارد.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و مركز آن يكي از 20 شهر گردشگرپذير ايران است.
7124 /6030