۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82927155
T T
۰ نفر
ميزان بارندگي بهاري در مياندوآب 60 درصد افزايش يافت

مهاباد- ايرنا- رئيس اداره هواشناسي مياندوآب گفت: مقدار بارش هاي سال زراعي جاري اين شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60.9 درصد افزايش يافته است.

احمدعلي بنايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ميزان بارندگي هاي مياندوآب با توجه به بارش هاي اخير از ابتداي سال آبي تاكنون 334 ميلي متر گزارش شده در حالي كه در سال آبي گذشته تا اين موقع مقدار بار ش ها بيش از 207 ميلي متر بوده است.
وي افزود: بارندگي هاي اين شهرستان در سال جاري نسبت به دوره آماري 56 سال گذشته كه 256 ميلي متر است، 30 درصد افزايش دارد.
بنايي با اشاره به فعاليت سامانه بارشي در اين شهرستان، گفت: بر پايه آخرين نقشه هاي پيش يابي، بعد از ظهر امروز /يكشنبه/ رعد و برق و بارش هاي رگباري پيش بيني مي شود و بارش تگرگ نيز در مناطق مستعد دور از انتظار نيست.
وي اضافه كرد: با توجه به ورود سامانه بارشي از بعد از ظهر دوشنبه، دوباره شاهد بارش هاي بهاري در شهرستان خواهيم بود.
بنايي همچنين از راه اندازي سامانه توسعه هواشناسي كاربردي (تهك) در اداره هواشناسي مياندوآب خبر داد و گفت: اين سامانه به نشاني Tahak.irimo.ir به منظور بهره مندي كشاورزان از توصيه‌هاي هواشناسي كشاورزي راه اندازي شده است و كابران مي توانند از كد ملي 10 رقمي خود به عنوان نام كاربري و رمز ورود جهت استفاده از اين سامانه استفاده كنند.
به گزارش ايرنا در پي بارش باران در چند روز گذشته، رودخانه هاي زرينه رود، سيمينه رود مياندوآب و قوروچاي و آجرلو چاي در بخش باروق اين شهرستان سيلابي بوده است.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده استان است.
9871/3072/7510