۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82940627
T T
۰ نفر
381 روستاي چهارمحال و بختياري به شبكه اينترنت متصل مي شود

شهركرد- ايرنا- مدير ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارمحال و بختياري از عمليات اجرايي فاز دوم اتصال 381 روستاي استان به شبكه اينترنت خبر داد و گفت: با برنامه ريزي انجام شده اين طرح ملي تا دهه فجر بهره برداري مي شود.

مرتضي بلالي دهكردي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: با اجراي اين طرح، امسال بيش از 70 درصد جمعيت روستايي و عشايري استان از مزاياي شبكه اينترنت (ICT)برخوردار خواهند شد.
وي تصريح كرد: هم اكنون 120 روستاي پرجمعيت استان از خدمات اينترنت برخوردارند كه اين تعداد آبادي نيز در دولت تدبير و اميد در فاز نخست به اين شبكه بين المللي اينترنت پيوستند.
مدير ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارمحال و بختياري افزود: با اتصال روستاهاي هدف به شبكه اينترنت، امكان داير كردن دفاتر پيشخوان دولت به منظور سهولت در انجام خدمات دولتي در روستاها فراهم مي شود.
بلالي، انجام خدمات الكترونيكي شامل پرداخت قبوض، انجام امور بانكي، ثبت نام در مراكز آموزشي و انجام و كارگاه توجيهي مركز ترويج جهاد كشاورزي براي كشاورزان را از ديگر مزاياي اين شبكه اطلاع رساني عنوان كرد.
وي از تامين تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز براي 28 دفتر پيشخوان روستايي در نيمه نخست امسال خبر داد و گفت: با تحويل اين تجهيزات، بخشي از مشكلات زيرساخت دفاتر داراي اولويت برطرف خواهد شد.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري داراي يش از 947 هزار نفر جمعيت است كه حدود 370 هزار نفر آن در مناطق روستايي و عشايري ساكن هستند.
6199/2097