۶ تیر ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 82954200
T T
۰ نفر
خانواده ها نقش اثرگذاری در موفقیت كنكوری ها دارند

زنجان - ایرنا - استاد دانشگاه جامع علمی كاربردی ابهر گفت: كنكور به عنوان مرحله ای اثرگذار از زندگی افراد كه نقش مهمی در تعیین سرنوشت آنان دارد؛ با مدیریت درست، برخورد منطقی با این موضوع توسط اعضای خانواده و در مرحله دوم خود داوطلب دستیابی به موفقیت را ممكن می كند.

محمدرضا یارقلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده ها برای موفقیت كنكوری ها وظایف مهمی بر عهده دارند، زیرا وجود نگرانی، استرس تاثیر منفی بر آنان داشته و والدین باید از مشاجرات لفظی و بگو و مگوها اجتناب كنند.
وی اظهار كرد: برخورد محبت آمیر و صمیمی والدین با فرزندان كنكوری نقش موثری در ایجاد آرامش داشته و از طرفی توجه جدی به تغذیه آنان با بهره گیری از كارشناس مشاوره نیز می توان این مهم را انجام داد.
این استاد دانشگاه تعدیل و یا كاهش دید و بازدیدها، همراهی كردن والدین فرزندان تا مكان برگزاری آزمون، پر هیز جدی از مطرح كردن هر گونه صحبت و مسائل منتج به آشفتگی ذهنی، اجتناب از وعده وعید در مقابل موفقیت آنان در جلسه كنكور از مواردی است كه باید به آن توجه داشت.
این كارشناس امور خانواده ادامه داد: داوطلبان كنكور قبل از آزمون نیز به مواردی از قبیل دریافت كارت آزمون، شناسایی محل آزمون یك روز قبل امتحان، محاسبه مدت زمان از منزل تا محل برگزاری، حركت به موقع در صبح امتحان را مورد توجه قرار دهند.
یارقلی افزود: بیشتر كنكوری ها در شب امتحان برای بیدار شدن در صبح امتحان ساعت در برابر خود قرار می دهند كه وجود این مساله به بیدار های مكرر فرد منجر شده و در نهایت كسالت و بی خوابی فرد رار قم می زند كه این وظیفه را خانواده ها انجام دهند.
وی بیان كرد: كنكوری ها قبل از عزیمت به محل برگزاری امتحان مواردی از قبیل كارت ورود به جلسه، به همراه داشتن لوازم مورد نیاز و خواب 6 تا هفت ساعته را در نظر داشته باشند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: در صورتی كه فرد كنكوری در گذشته تحت مشاوره ای بوده هر گونه تغییر در وضعیت روحی و روانی خود را با وی مطرح و متناسب با نظرات او عمل كند.
وی اظهار كرد: كنكوری ها در حین آموزن نیز توكل به خداوند، داشتن اعتماد به نفس لازم و تلقین موارد مثبت، پرهیز از استرس، بی توجهی به اتفاقات گذشته، پوشش مناسب و راحت، زودودن فكر و اندیشه مزاحم، انگیزه قوی، مدیریت زمان، عدم پاسخ به سوالات نامطمئن از جمله نكات مورد توجه كنكوری ها در حین امتحان است.
یارقلی خاطر نشان كرد: بر این اساس توصیه می شود كنكوری ها پس از امتحان به نتیجه آن فكر نكنند چرا كه در حد توان و بضاعت خود دانش و آموخته های خود را به بوته آزمایش گذاشته اند.
آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مؤسسه های آموزش عالی سال 1397روز های هفتم و هشتم تیرماه در گروههای مختلف آزمایشی برگزار می شود.
7320/8068