۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 82954290
T T
۰ نفر
راهبرد اصلي تيم حضور قدرتمند در المپيك 2020 است

تهران – ايرنا- سرپرست انجمن وزنه برداري جانبازان و معلولان گفت: حمايت فدراسيون جانبازان و معلولان از برنامه هاي تيم ملي وزنه برداري موجب شده تا ما به فراتر از بازي هاي پاراآسيايي فكر كنيم و راهبرد اصلي خود را برپايه حضور قدرتمند در المپيك 2020 توكيو پي ريزي كنيم.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، «بابك محمدي» در حاشيه اختتاميه مسابقات وزنه برداري جانبازان و معلولان قهرماني كشور به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به اينكه مسابقات زير نظر كميته بين المللي پارالمپيك و با استاندارهاي مورد نظر اين نهاد برگزار مي شود و نتايج بدست آمده نيز در جدول رنكينگ جهاني به ثبت مي رسد، فرصت خوبي فراهم شده تا ملي پوشان براي مسابقات پيش رو آمادگي بيشتري كسب كنند و البته شرايط خود را در جدول رده بندي جهاني نيز بهبود ببخشند.
وي افزود: به همين منظور يك هفته پيش از برگزاري مسابقات قهرماني كشور اردوي تداركاتي براي تيم ملي در نظر گرفته شده و اگرچه اين ورزشكاران در مسابقات براي استان هاي خود وزنه مي زنند، اما آمادگي آنها به عملكردشان در تيم ملي نيز كمك مي كند.
سرپرست انجمن وزنه برداري تصريح كرد: در سه ماه گذشته اردوهاي منظمي در رامسر، ساري و تهران متصل به مسابقات قهرماني كشور برگزار شد. همچنين فدراسيون براي وزنه برداران جانباز و معلول دو اردوي ديگر در نظر گرفته است تا اين افراد با آمادگي كامل به مسابقات آسيا و اقيانوسيه كه در ژاپن برگزار مي شود، اعزام شوند. پس از اين مسابقات اردوي آخر به منظور ايجاد آمادگي براي بازي هاي آسيايي جاكارتا شروع مي شود.
محمدي با بيان اينكه در بازي هاي پاراآسيايي شش مدال ايران در وزنه برداري قطعي است، گفت: اميد به كسب شش مدال رنگارنگ از بازي هاي آسيايي جاكارتا داريم كه با شرايط كنوني ورزشكاران و ركوردهايي كه به ثبت رسانده اند، بدون شك چهار مدال آن طلا است.
سرپرست تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولان با بيان اينكه با حمايت فدراسيون برنامه هاي مدوني براي تيم ملي دارد، گفت: با وجود اردوهاي مكرري كه براي آمادگي ورزشكاران در دستور كار قرار داده ايم، فدراسيون هزينه هاي اين اردوها را تامين كرده است. با تداوم چنين برنامه هايي، راهبرد اصلي تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولان حضور قدرتمند در المپيك 2020 توكيو است.
او در پايان با اشاره به حضور نيافتن «سيامند رحمان» در مسابقات قهرماني كشور گفت: سيامند مشكلي براي شركت در اين مسابقات نداشت و تنها به خاطر انگيزه جوانان كنار رفت، اما ايشان نفر اصلي ما در ژاپن و جاكارتا هستند. همچنين در كنار رحمان، «منصور پورميرزايي» قهرمان دسته به علاوه 105 كيلوگرم با توجه به ركوردهايي كه ثبت كرده، با سيامند در يك وزن رقابت مي كند.
تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولان كشور در چهار ماه آينده 2 مسابقه مهم قهرماني آسيا و اقيانوسيه در ژاپن و بازي هاي پاراآسيايي جاكارتا را پيش رو دارد.
روز پاياني و مراسم اختتاميه مسابقات قهرماني كشور جانبازان و معلولان روز گذشته ( سه شنبه 5 تير) در محل فدراسيون جانبازان و معلولان برگزار شد كه در بخش انفرادي دسته به علاوه 107 گيلوگرم «منصور پورميرزايي» با ثبت ركورد 255 گيلوگرم به قهرماني رسيد و در مجموع تيمي نيز استان خوزستان با 81 امتياز در جايگاه نخست قرار گرفت.
ورزشي ** 2052**1584
۰ نفر