۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۷
کد خبر: 82957617
T T
۰ نفر
20 شهر فارس كتابخانه ندارند

شیراز- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی استان فارس گفت: هم اینك در 160 شهر كشور كتابخانه وجود ندارد كه از این تعداد 20 شهر آن متعلق به این استان است.

به گزارش ایرنا روح الله منوچهری، شنبه در نشست شورای كتابخانه های شهرستان مرودشت افزود: بر اساس قانونی كه در سال 93 مصوب شد، شهرداری ها باید نیم درصد از درآمد خود را به عنوان سهم كتابخانه‌ها پرداخت كنند.
وی افزود: طبق این قانون، هر شهرداری كه این مبلغ را پرداخت نكند باید از موجودی آن برداشت و به حساب نهاد كتابخانه ها واریز شود.
منوچهری، از شهرداری های استان فارس خواست برای كمك به كتابخانه های این استان بیش از پیش در واریز این سهم مشاركت و همكاری داشته باشند.

** فضاهای فرهنگی مرودشت كافی نیست
فرماندار شهرستان مرودشت نیز در این نشست بیان داشت: این شهرستان، پس از شیراز دومین شهرستان بزرگ استان فارس است اما متاسفانه فضای فرهنگی مرودشت متناسب با جایگاه و موقعیت آن نیست و می توان گفت در این زمینه با یك شهرستان فقیر رو به رو هستیم.
رهام پیكری افزود: این ضعف و كمبود در حوزه فرهنگ، بیانگر كم كاری متولیان و مسئولان ذی ربط است.
وی ادامه داد: دولت برای توزیع اعتبارات در حوزه كتابخانه ها محدودیت دارد اما تخصیص نیم درصد از درآمد شهرداری ها و
استفاده از ظرفیت خیران و علاقه مندان به عرصه فرهنگ می تواند در ایجاد و ارتقای سطح كتابخانه ها و همچنین ترویج فرهنگ كتابخوانی تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس شورای كتابخانه های شهرستان مرودشت، گفت: باید رویكردمان به همه امور از جمله موضوع ایجاد كتابخانه و فضای فرهنگی در این شهرستان، مطالبه گرایانه باشد و در این مسیر به صورت مداوم فعالیت كنیم نه اینكه در این زمینه منفعل باشیم و منتظر بمانیم تا از بیرون به این منطقه كمك كنند.
پیكری، از مسئولان و متولیان انجمن كتابخانه های شهرستان مرودشت خواست برای رفع نیازمندی های حوزه فرهنگ این شهرستان، ارتباط خود را با خیران این حوزه افزایش دهند.
در این نشست، موضوع جذب اعتبارات پیش بینی شده در كمیته برنامه ریزی برای رفع نیازهای تعمیراتی و تجهیزاتی كتابخانه ها، پیگیری مصوبه شهرداری در زمینه واگذاری زمین و ساخت كتابخانه در منطقه فردوسی مرودشت و بررسی شیفت شب كتابخانه های عمومی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 كیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9873 /6118