۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82962513
T T
۰ نفر
1610 دانش آموز كردستاني مدارس مناطق محروم را بهسازي مي كنند

سنندج - ايرنا - مسئول بسيج دانش آموزي كردستان گفت: تابستان امسال 1610 دانش آموز دختر و پسر در قالب اردوي جهادي طرح هجرت سه مدارس و مراكز آموزشي مناطق محروم استان را بهسازي و تعمير مي كنند.

محمدرضا مومني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طرح هجرت سه هر سال در ايام تابستان در راستاي غني سازي و پر كردن ايام فراغت دانش آموزان اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه در راستاي اجراي اين طرح، دانش آموزان بسيجي در قالب گروه هايي چند نفره به مناطق محروم اعزام مي شوند، افزود: اين دانش آموزان در قالب اردوهايي 10 روزه در بهسازي، تعمير و زيباسازي مدارس اين مناطق مشاركت مي كنند.
مسئول بسيج دانش آموزي كردستان تاكيد كرد: مهمترين فعاليت دانش آموزان در اين اردوها تعمير و ساخت، رنگ آميزي، خطاطي و نقاشي مدارس سطح استان به خصوص مدارس مناطق محروم است.
مومني با بيان اينكه 60 درصد دانش آموزان شركت كننده در اين طرح پسر و 40 درصد دختر هستند، يادآور شد: در طول اجراي اين طرح دانش آموزان شركت كننده از كلاس هاي فرهنگي و اردوهاي تفريحي نيز بهره مند مي شوند.
وي با بيان اينكه طرح هجرت سه از 12 تير آغاز و تا 15 شهريور ادامه دارد، اضافه كرد: اجراي اين طرح گامي موثر در راستاي تقويت روحيه جهادي، بصيرت افزايي و انتقال صحيح ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب به قشر جوان و نوجوان به شمار مي رود.
مومني اشاعه و توسعه فرهنگ مشاركت جوانان در فعاليت هاي عمراني، تقويت انگيزه مسئوليت پذيري، حفظ و حراست از امكانات آموزشي و پرورشي، تلاش و تغيير نگرش دانش آموزان در زمينه اشتغال و غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در ايام تابستان را از اهداف اين طرح برشمرد.
مسئول بسيج دانش آموزي كردستان يكي ديگر از اقدامات بسيج سازندگي استان را برپايي اردوهاي جهادي اعلام كرد و گفت: اين طرح ويژه دانشجويان است كه به مناطق محروم اعزام و در اموري از جمله كمك به كشاورزان، ساخت و ساز خانه، پل و مدرسه و ميوه چيني به روستاييان كمك مي كنند.
به گزارش ايرنا، طرح هجرت سه فعاليتي است كه در فصل تابستان تـوسط دانش آموزان به منظور مرمت، بازسازي، تعمير، بهسازي و زيباسازي مدارس و ساير مراكز آموزشي و ورزشي با مشاركت آموزش و پرورش، نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس، سازمان هاي بسيج دانش آموزي، بسيج فرهنگيـان و بسيج سازندگي و همكاري اوليا، مديران، مربيان و دبيران مراكز آموزشي در مناطق محروم و مورد نياز انجام مي شود.
در سال تحصيلي (97 - 96) 285 هزار دانش آموز كردستاني در سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي مشغول به تحصيل بودند.
7348/9102