۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82970124
T T
۰ نفر
دهه كرامت فرصتي براي نشاط معنوي در جامعه است

قم-ايرنا- استاندار قم در پيامي به مناسبت فرارسيدن دهه كرامت، آن را منشاء خير و بركت و فرصتي مناسب براي تزريق شور و نشاط معنوي و ترويج آموزه هاي ديني و ارتقاء معرفت درجامعه دانست.

سيد مهدي صادقي در اين پيام كه روز شنبه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت، ضمن تبريك حلول ميلاد با بركت كريمه اهل بيت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س)، آورده است: دهه كرامت منشاء خير و بركت، همچنين فرصت ارزنده اي براي ترويج آموزه هاي ديني و ارتقاء معرفت عمومي نسبت به اهل بيت(ع) و نيز نمايش چهره رحماني اسلام است و مي طلبد كه با اجراي برنامه هاي فاخر محتوا محور و مبتني بر مشاركت فعال و پرشور مردم، ضمن تكريم شايسته اين دهه، زمينه را براي بهره مندي مناسب جامعه اسلامي از آثار و بركات و ظرفيت هاي ارزشمند آن فراهم كرد.
اين پيام حاكيست: دهه اول ذي القعده، به يمن سه مولود خجسته، به نام دهه كرامت متبرك شده است. دهه اي سراسر نور و شادي كه خيل عظيم شيعيان و ارادتمندان به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در جاي جاي ايران اسلامي و ديگر كشورهاي مسلمان با حضور پرشور در آيين هاي باشكوه آن را گرامي مي دارند.
در ادامه پيام آمده است: در اين ايام سرور انگيز، مضجع شريف امام رضا(ع) در مشهد مقدس، بارگاه منور و قدسي حضرت معصومه(س) در قم و حرم مطهر احمد بن موسي (ع) در شيراز، مملو از زائران و مجاوراني است كه عطر و بوي دلنواز حرم رضوي و فاطمي را با جان و دل استشمام كرده و باعرض ارادت ويژه به ساحت مقدس خاندان پاك و مطهر رسول الله(ص)، بار ديگر پيوند عميق و ناگسستني خود را با مقام رفيع ولايت و ذريه مطهر ايشان، به جهانيان نشان مي دهند.
استاندار قم در ادامه پيام خود، افزوده است: فرا رسيدن ميلاد با سعادت شفيعه روز جزاء، كريمه اهل بيت ، حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها كه به نام روز دختر نامگذاري شده است همچنين زاد روز با بركت برادر و برادرزادگان بزرگوار ايشان، هشتمين سپهر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت امام علي بن موسي الرضا عليه الاف التحيه و الثناء و حضرت احمد بن موسي(ع) و فرخنده دهه كرامت را به مردم شريف استان قم و عموم محبان و شيفتگان ائمه اطهار(ع) در ايران و سراسر جهان تبريك و تهنيت عرض نموده، توفيق همگان را در پيروي از انبياء الهي و بهره مندي از شفاعت اين گوهر هاي زيباي هدايت و سعادت، از درگاه حضرت احديت مسألت دارم.
از 24 تيرماه همزمان با سالروز ميلاد حضرت معصومه(س) و تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه كرامت نامگذاري شده است. در دهه كرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ريزبرنامه ديني، علمي و فرهنگي در حرم حضرت معصومه(س) اجرايي مي شود.
7404/ 6133/