۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82974611
T T
۰ نفر

دادستان :

تعدادي رباخوار در ابركوه شناسايي شدند

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82974611
تعدادي رباخوار در ابركوه شناسايي شدند

يزد - ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب ابركوه با بيان اينكه تعدادي رباخوار در اين شهرستان شناسايي و اسامي آنها تهيه ‌شد، تاكيد كرد: اين افراد چنانچه تصميم به جبران اعمال خود نكنند ، مجريان قانون قاطعانه با آنها برخورد خواهند كرد.

به گزارش ايرنا ، محمدحسين ابراهيمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا توصيه كرد كه آنها در پيشگاه الهي توبه كنند، چنانچه رضايت مردم را جلب نكنند و اموال آنها را پس ندهند، طبق قانون شديدا با رباخواران برخورد خواهد شد.
اين مقام قضايي از شهروندان ابركوهي خواست ، براي دريافت پول‌ و اموال خود از رباخواران شكايت كنند و اسامي آنها را به دادگستري ارايه كنند.
دادستان عمومي و انقلاب ابركوه تصريح كرد: طبق دستور صريح قرآن هدف اصلي تشويق افراد به امر به معروف و نهي از منكر و توبه است.
وي اظهار كرد: به اين افراد فرصت توبه داده شد، تا زماني كه پرونده شان به محاكم قضايي ارجاع نشود ‌و شاكي شكايت نكند فرصت توبه دارند.
ابراهيمي يادآورشد: در غير اين صورت بر حسب اطلاعاتي كه از برخي بنگاه هاي فروش خودروهاي سنگين كه درگير اين امر هستند و به نوعي واسطه ميان ربا گيرنده و ربا دهنده بودند،با آنها برخورد قاطع خواهيم كرد.
وي يادآور شد: مدارك معتبري از اين افرد در دست است و طبق قانون واسطه نيز مجازات ربا دهنده را دارد لذا به اين افراد توصيه مي شود از رفتار خودشان دست بردارند كه در غير اين صورت سخت ترين برخورد قانوني در انتظار آنهاست.
ابراهيمي با اشاره به اينكه ربا يكي از جرايم مهم ارتكابي در ابركوه است، خاطرنشان كرد: از مردم درخواست مي شود اگر از فعاليت فرد ربا خوار آگاهي دارند مي‌توانند همراه با ادله و مستندات موجود، به دادسراي عمومي و انقلاب مراجعه و شكايت خود را مطرح كنند.
وي عنوان كرد: دادستاني آماده دريافت گزارش‌ ها، انتقادها و پيشنهاد‌هاي مردمي است ، لذا با نصب صندوقي در دادگستري ، همشهريان مي‌توانند نام نزول‌ خواران و مزاحمان به نواميس مردم را اطلاع رساني كنند.
اين مقام قضايي همچنين به راهكارهاي جلوگيري از سرقت احشام اشاره كرد و گفت: سرقت دام با توجه به تلاش و پيگيري نيروي انتظامي و همكاري مردم 70 درصد كاهش يافته است.
مركز شهرستان 53 هزار نفري ابركوه در140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047/