۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82993175
T T
۰ نفر

4163 نفر از اصفهان به حج تمتع مُشرف شدند

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82993175
4163 نفر از اصفهان به حج تمتع مُشرف شدند

اصفهان- ايرنا- مديركل فرودگاه هاي استان اصفهان گفت: چهار هزار و 163 نفر از اين استان از هشتم مرداد تاكنون در قالب 17 پرواز از فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان براي انجام فريضه حج تمتع به مكه مكرمه مُشرف شدند.

حسن امجدي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در مجموع شش هزار و 598 نفر از هشتم تا نوزدهم مرداد با 27 سورتي پرواز از فرودگاه اصفهان به مدينه منوره و مكه مكرمه مُشرف مي شوند.
وي با بيان اينكه فرودگاه اصفهان امسال نسبت به سال قبل رشد بيش از 3 درصدي در اعزام زائرين به سرزمين وحي داشته است، گفت: امسال 41 كاروان از استان اصفهان، سه كاروان از استان چهارمحال و بختياري و يك كاروان از استان يزد از فرودگاه بين المللي اصفهان به سمت سرزمين وحي حركت مي كنند.
مديركل فرودگاه هاي استان اصفهان ادامه داد: تاكنون 17 پرواز حجاج تمتع استان انجام شده است و 10 پرواز نيز تا 19 مرداد انجام مي شود.
وي با اشاره به تمهيدات پيش بيني شده براي راحتي حجاج در زمان حضور در فرودگاه اصفهان از همراهان آنان خواست با تعداد كمتر به منظور انجام مراسم بدرقه در فرودگاه حضور يابند تا منجر به ايجاد ترافيك نشود.
امجدي با بيان اينكه امسال 19 پرواز مدينه بعد و هشت پرواز مدينه قبل انجام مي شود، گفت: عمليات بازگشت حجاج اصفهاني از هشتم شهريور آغاز مي شود و تا بيست ويكم همين ماه ادامه خواهد داشت.
برخي از زائران خانه خدا، زودتر و برخي ديرتر به عربستان اعزام مي‌شوند، بر همين اساس كاروان‌هاي حج تمتع به دو گروه 'مدينه قبل' و 'مدينه بعد' تقسيم شده‌اند.
بر اساس اعلام سازمان حج و زيارت، پرواز‌هاي زائران حج تمتع در 'مدينه قبل يا مدينه اول' از ۲۷ تير آغاز مي‌شود تا ۱۹ مرداد ادامه دارد.
همچنين پرواز‌هاي 'مدينه‌ بعد يا مدينه دوم' از ۸ تا ۲۴ مرداد انجام مي‌ شود.
فرودگاه اصفهان پس از فرودگاه هاي امام خميني تهران و مشهد در رتبه سومين فرودگاه پرترافيك پروازهاي حج تمتع قرار دارد.
فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي در شرق اصفهان داراي 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با10 جايگاه پذيرش انواع هواپيماي مسافربري و ترمينال پروازهاي داخلي و خارجي است.
فرودگاه اصفهان به عنوان مُعين فرودگاه هاي كشور عمل مي كند و در طول سال ميزبان بسياري از فرودهاي اضطراري، اورژانسي و هدايت شده است.
ت 7150 /6027