۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۲
کد خبر: 82994838
T T
۰ نفر
جاده آورزمان نهاوند حادثه خیزترین راه ارتباطی همدان است

همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده آورزمان حدفاصل نهاوند - دم سیاه به طول 35 كیلومتر حادثه خیز و ناایمن ترین راه ارتباطی این استان است.

سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: به طور متوسط سالانه در هر 1.5 كیلومتر از این مسیر یك نفر جان خود را از دست می دهد.
وی اضافه كرد: هشت تن از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه در این جاده جان خود را از دست دادند كه این آمار بسیار بالا و نگران كننده است.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: فراوانی روستاهای مجاور این مسیر و بالا بودن میزان تردد در كنار كم توجهی افراد به قوانین راهنمایی و رانندگی در بالا بودن آمار مرگ و میر تاثیر داشته است.
سرهنگ عزیزی بیان كرد: آسفالت كردن جاده و شانه های خاكی محور آورزمان، میزان سرعت خودروها در این مسیر كارگاهی را افزایش داد در حالیكه این جاده فاقد دوربین های ثبت تخلف سرعت است.
وی پیشنهاد داد: برای كاهش آمار سوانح جاده ای در این مسیر پر تلفات باید جاده آورزمان نهاوند به بزرگراه تبدیل شود.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با توجه به هزینه بر بودن اجرای این طرح انتظار می رود برای كاهش سرعت خودروها حداقل چند سرعت كاه نصب شود.
سرهنگ عزیزی بیان كرد: با وجود تاكید كارشناسان پلیس راه بر ضرورت نصب سرعت كاه اما این مصوبه به دلیل مخالفت مسئولان شهرستانی رد شد.
وی اظهار داشت: تیم های گشتی برای پیشگیری از بروز سانحه فوتی به این جاده اعزام شدند اما با توجه به اینكه نمی توان 24 ساعته این جاده را كنترل كرد همچنان شاهد جان باختن افراد در این محور هستیم.
رئیس پلیس راه همدان با ذكر این مثال كه شب گذشته یك دستگاه موتورسیكلت بدون رعایت حق تقدم، اقدام به تردد عرضی جاده آورزمان كرد گفت: سواری پراید با سرعت بالا به این موتورسیكلت برخورد كرد كه در این سانحه راكب موتورسیكلت در دم جان باخت.
گفتنی است؛ 114 تن در سوانح رانندگی همدان در سه ماهه نخست سال 96 جان باختند كه این آمار در فصل بهار امسال به 93 تن كاهش یافت.
همچنین یك هزار و 884 تن از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه در سوانح رانندگی این استان مجروح شدند كه یك هزار و 290 تن از آنها مرد و مابقی زن بودند.
در مجموع در سال 96، حدود 505 تن در سوانح رانندگی درون و برون‌ شهری این استان جان خود را از دست دادند كه نسبت به سال 95 با جان باختن 509 تن ، كاهش یك درصدی را نشان می دهد.
7526/1181