۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82996675
T T
۰ نفر

ميهمان بودن خبرنگار در روز خبرنگار

۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82996675
ميهمان بودن خبرنگار در روز خبرنگار

نشريه اينترنتي 'ورزش اردبيل' روز جمعه در مطلبي با عنوان 'ميهمان بودن خبرنگار در روز خبرنگار' به آيين برگزار شده در تجليل از اين روز در اردبيل پرداخت.

' 17 مرداد را پشت سر گذاشتيم.در اين روز همه طرفدار خبرنگار،خبر و رسانه مي شوند. در هر جمعي در تعريف و تمجيد از خبرنگاران سخن مي گويند ولي از فرداي همين روز بايد براي شنيدن چنين حرف هايي يك سال ديگر در صف انتظار ايستاد.
خبرنگار به تعريف و تمجيد در حرف نياز ندارد. حمايت از خبرنگار و جامعه رسانه بايد در عمل چهره خود را نشان بدهد. خبرنگار واقعي در طول سال و در همه ايام لايق و سزاوار تعريف و حمايت است و اميدواريم كه در سطح استان اين كار نهادينه شود . البته گستردگي جامعه رسانه اي استان و ادعاهايي كه در اين عرصه انجام مي شود كار را براي كساني كه قصدي براي حمايت داشته باشند سخت مي كند.
فعالين فضاي مجازي و دايركنندگان يك گروه و كانال اين روزها بيشتر از تلاشگران عرصه مطبوعات مورد توجه هستند. چاره اي نيست بايد سوخت و ساخت و اين سرنوشت تلاشگران عرصه مطبوعات است كه هميشه با مشكلات دست و پنجه نرم بكنند و هيچ وقت روي آرامش نبينند.0
مراسم روز خبرنگار
امسال ستادي تشكيل دادند و خواستند مراسم روز خبرنگار را يك كاسه بكنند. اولا از همه ارگان ها،نهادها و سازمان هايي كه در اين راه قدم پيش گذاشتند قدرداني مي شود. از سپاه و بسيج رسانه،اداره كل ارشاد،صدا و سيما، شهرداري و …. كه تا آنجا كه توانستند با تامين امكانات از مراسم بزرگداشت روز خبرنگار حمايت كردند. اما بايد بپذيريم كه اداره امور روز خبرنگار بايد در اختيار خبرنگاران و جامعه رسانه اي باشد. در مراسمي كه تحت عنوان گراميداشت روز خبرنگار برگزار مي شود تك تك زحمتكشان عرصه خبر بايد احساس ميزباني بكنند اما متاسفانه چهارشنبه گذشته خبرنگاران بيشتر ميهمان بودند تا ميزبان.
تجديد ديدارها
يكي از بزرگ ترين دستاورد مراسم روز خبرنگار تجديد ديدارها ،گرمي بازار روبوسي ها و بيان خاطرات سال هاي خوش مطبوعات است. حضور برخي از بزرگان و مو سپيد كرده هاي مطبوعات چون موسي زاده، مسعود وسيله،مير صحبت حسيني،اكبر جعفري،شاپور نظري،رسول ناصر آزاد، ياشار پور مجيد،حنيفه و …. در كنار جوانان فعالي چون شهروز كامجو،سينا بندعليزاده، حامد مصطفايي، مسلم نوروززاده،اميد بايرام زاده،مسعود لاهوت،امير رضا سعيدي، وحيد حسيني ،شهرام صولت و …. جلوه خاصي به مراسم بخشيده بود. اميد مي رود چنين تجمعي در طول سال فقط در يك روز خلاصه نشود و امكان اين قبيل تجديد ديدارها براي دفعاتي چند فراهم شود.
ترافيك جايگاه
در دقايق پاياني مراسم و توزيع جوايز نفرات برگزيده جشنواره مطبوعات شلوغي و ترافيك چشمگيري با حضور مسئولين در جايگاه مشاهده شد. جذاب ترين بخش مراسم را آنچنان با عجله و سرعت برگزار كردند كه آدمي فكر مي كرد منتخبين جشنواره در تمرين دو صد متر هستند. عزيزان مي توانستند با حوصله بيشتر مسئولين را به نوبت در گروه هاي سه يا چهار نفره به جايگاه فرا بخوانند .همچنين مي شد كه به خبرنگاران و پيشكسوتان مطبوعات نيز همانند ديگران فرصت تقدير از همكاران را مي دادند و نمايندگاني از آنها نيز به جايگاه دعوت مي شدند.
حذف شعر خواني و افسوس خبرنگاران
خبرنگاران حاضر در مراسم منتظر بودند تا چون سنوات گذشته حبيب يزداني روزنامه نگار،شاعر و هنرمند برجسته استان به جايگاه دعوت بشود و شعر طنزي را تقديم همكاران خود نمايد. انتظار خبرنگاران نتيجه مثبتي به دنبال نداشت چرا كه اين امكان در سال 97 براي حبيب فراهم نشد و به نوعي خبرنگاران حاضر در مراسم دلگير و ناراحت شدند.
و در نهايت باز جا دارد از همه كساني كه اجازه ندادند روز خبرنگاردر اردبيل فراموش شود قدرداني شود. از همه ارگان ها،نهادها و سازمان ها از سپاه و بسيج رسانه و از خانه مطبوعات صميمانه سپاسگزاري مي كنيم'.
6016