پیروزی پزشکیان انتخابی برد-برد برای مردم و نظام بود

اردبیل- ایرنا- رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل گفت: پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری نتیجه برد-برد برای مردم و نظام داشت و مردم با این انتخاب مسیر خود را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد زنجانی شامگاه یکشنبه در آیین شکرانه و قدردانی از فعالان ستادی استان اردبیل با قدردانی از همه کسانی که با خانواده و دست در دست فرزندان خود یاران پزشکیان را تنها نگذاشتند، افزود: دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در استان با مشارکت۸۰ و دور دوم ۸۵ درصدی بالاترین رای را برای دکتر پزشکیان به همراه داشت.

وی عنوان کرد: فاصله پیروزی حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار رای بود و پیروزی مردم را قطعی کرد.

وی با اشاره به نمره ۲۰ اهالی شمال استان در حمایت از مسعود پزشکیان افزود: باید به طرفداران و اهالی برای ایجاد ستادهای خودجوش از جمله در پارس‌آباد، بیله‌سوار، انگوت، مشگین شهر، گرمی، نمین، نیر، سرعین، کوثر، خلخال و اردبیل دستمریزاد گفت.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل با تاکید بر اینکه همه برای ایران و آینده این وطن پای کار آمدیم، بیان کرد: با وجود اینکه مشارکت خوبی در انتخابات ریاست جمهوری رقم خورد اما بیش از ۵۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند و با این اقدام خود پیام دادند.

پیام روشن مردم با انتخاب دکتر پزشکیان

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد مردم هم با انتخاب مسعود پزشکیان پیام دادند که امیدواریم این پیام روشن و شفاف را نظام جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران و دولتمردان دریافت کرده باشند.

زنجانی عنوان کرد: هنوز اعتماد به نیمی از جامعه بازنگشته و تعداد قهرکنندگان با رای‌دهندگان برابر است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی گفت: اکثریت مردم با حداقل امکانات دکتر پزشکیان را حمایت کردند که سه هفته پیش پا به عرصه ملی گذاشت و مورد تایید نظام هم قرار گرفت و با حداقل امکانات شخصی خود در برابر جریانی دیگر صاحب رای شد و مردم ایران با این انتخاب پیام مهمی را دادند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل تصریح کرد: این انتخابات نشان داد که در راه مردم و برای آنان قدمی برداشته شود، مردم با عهد و پیمان خود برای نظام و حاکمیت حاضر به همراهی و هزینه دادن هستند و در صورت انسداد مسیر، پاسخ «نه» خواهند گفت.

وی ادامه داد: پیام انتخابات برای دنیا صلح و آشتی و برای درون کشور برادری، برابری و عدالت با اولویت منافع ملی بود.

زنجانی بیان کرد: انتخابات مرحله اول آرام و سالم پیش رفت و مردم استان اردبیل و اعضای ستادها با حضور و تلاش خود پا به عرصه گذاشتند.

در دور دوم انتخابات برخی ناملایمت‌ها رخ داد

وی با تاکید بر اینکه اعتقادی بر باز کردن زخم‌های کهنه وجود ندارد، افزود: ولی در دور دوم بداخلاقی‌ها و ناملایمتی‌هایی آغاز شد؛ بسیاری افراد برای راه‌اندازی این ستاد هزینه دادند و سرزنش بسیاری شنیدند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل یادآور شد: پزشکیان شخصی سالم و صالح و با کارنامه‌ پاک است، چنان که رهبر معظم انقلاب پیش‌تر در مورد رد صلاحیت ایشان این پرسش را مطرح نمودند که «او چه ایرادی داشت؟»

وی اضافه کرد: با وجود پاکدستی و درستکاری دکتر پزشکیان به او برچسب‌های نامناسبی زده شد و عده ای به کسانی که برای پزشکیان کار می‌کردند هم تهمت ‌زدند و اشتباه‌های گذشته را تکرار کردند؛ مردم به این افراد با ادب و احترام خود، درس بزرگی دادند.

زنجانی عنوان کرد: سردار سلیمانی یک قهرمان ملی بود، از آن رو که هیچ‌گاه در بازی‌های سیاسی داخلی دخالت نکرد و رقابت‌های داخلی را به جریان‌های سیاسی و مردم واگذار کرده بود.

دوران تحریم مردم ایران گذشته است

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل تصریح کرد: دوران تحریم برای مردم حسینی، فهیم و باتمدن ایران و اردبیل گذشته است و جا دارد از رهبر معظم انقلاب که زمینه برگزاری این انتخابات را فراهم کردند، قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: پیروز انتخابات ۱۵ تیرماه رهبر معظم انقلاب، ایران و مردم ایران بودند که نگذاشتند تقدیرشان به دست دیگران بیفتد؛ چنان که مسعود پزشکیان نیز اظهار کرد که اگر صیانت از آرا و صلاحیت‌ نبود، پزشکیان نه تایید صلاحیت می‌ شد و نه از صندوق‌ها بیرون می‌آمد.

زنجانی اظهار کرد: مردم در این انتخابات اعلام کردند که محرومیت‌های غیرقانونی و محدودیت‌ها باید جمع شود و اگر اقتصاد، فرهنگ و تمدن قرار است به مردم بازگردد، ما پای کار ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: مردم به هر روی پای صندوق‌های رای حاضر شدند و انتخاب خود را انجام دادند، هرچند ناملایمت‌هایی رخ داد.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل تشریح کرد: برخی جریان‌های محفلی خاص بسیاری از اعضا و فعالان ستادی را تهدید کردند که خطاب به آنها می‌گویم این رفتارها را کنار بگذارید که مسعود پزشکیان از این پس رئیس جمهور ایران است.

خودحق‌پنداری تعطیل شود، مردم قیم نیاز ندارند

زنجانی اظهار کرد: تا زمانی که نگاه و تفکر عده ای این باشد که تنها خودشان حق و مردم باطل هستند، ایران درست نخواهد شد و باید خودحق‌پنداری تعطیل شود.

وی با اشاره به توهم قیمومیت مردم از سوی برخی جریان‌های تندرو تاکید کرد: جز پیامبران الهی و ۱۴ معصوم، سایر مردم شهروندانی برابر هستند و از حقوق مساوی برخوردارند.

دین‌گریزی جوانان در سایه استفاده ابزاری از مساجد و هیات‌ها

وی با تاکید بر اینکه مسجدها امانتی در دست مسئولان است، اضافه کرد: نباید از هیات‌های مذهبی سوء استفاده شود زیرا این کارها موجب دین‌ستیزی و دین‌گریزی جوانان شده است، در حالی که بیشتر این مردم مسلمان هستند و البته غیرمسلمانان هم شهروند این کشورند و از حقوق شهروندی برخوردارند.

زنجانی گفت: امکانات شهرداری‌ها که اموال عمومی محسوب می شود و همچنین نهادهای انقلابی را نباید عده‌ای خرج مطامع خویش کنند.

وی با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از تریبون‌ها افزود: هرچند به رای تشخیص این عده هم احترام قائل هستیم اما عقل حکم می‌کند که از مردم جدا نشویم.

مردم و نظام پیروز واقعی انتخابات بودند

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل خطاب به تندروها تصریح کرد: چرا با مردم، با بزرگان و جوانانی که زندگی و کار خود را مدیون آنها هستید، درگیر می‌شوید و در مقابلشان قرار می‌گیرید.

زنجانی با اشاره به اینکه به کسی دِینی ندارم و با اعضای خانواده‌ام در ستاد انتخابات پزشکیان حضور یافتم، عنوان کرد: من که از همرزمان شهید چمران بودم، این بار برای ایران و وطن آمدم و با وجود اینکه در این سال‌ها ناملایمتی‌های بسیاری دیدم اما هیچ یک در برابر اراده این مردم چیزی نیست.

وی تصریح کرد: فرمانداری اردبیل به واقع انتخاباتی سالم و بیطرفانه برگزار کرد که جای قدردانی دارد، همچنین دادستانی و نیروهای انتظامی و امنیتی به ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) در برگزاری این انتخابات و صیانت از آرا سنگ تمام گذاشتند.

این فعال سیاسی بیان کرد: امروز ملت و نظام پیروز میدان شده‌اند که گوارای وجودشان باشد؛ مسعود پزشکیان بدهکار هیچ حزب، جناح، جریان و ستادی نیست و تنها بدهکار ملت بزرگ ایران است.

همه باید از دولت پزشکیان حمایت کنند

زنجانی افزود: باید از مسعود پزشکیان حمایت کرد؛ ما به پشتوانه همین آراء برای مدت چهار سال پشت او می‌ایستیم تا کارشکنی نشود و رئیس جمهور منتخب بتواند با جهان تعامل کند، رونق اقتصادی، اعتبار گذرنامه ایرانی، حقوق شهروندی، عزت اجتماعی و غرور ملی را بازگرداند.

وی تاکید کرد: در این مسیر نباید مردم و رای‌دهندگان حمایت خود را از پزشکیان قطع کنند؛ امروز او هم رئیس جمهور کسانی است که رای دادند و هم کسانی که رای ندادند و ما هم هیچگاه حقوق شهروندی آنها نادیده نگرفتیم و نخواهیم گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اردبیل اضافه کرد: با وجود همه ناملایمت‌ها از همه خطاهای صورت گرفته چشم می‌پوشیم و آنها را می‌بخشیم و از محضر خدای متعال برای آنها آرزوی بخشش می‌کنیم.

وی گفت: از امروز همه با هم باید دوست و برادر باشیم و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه از هر کسی که حقی از او تضییع شده، آن را اعاده کنند.

زنجانی ابراز امیدواری کرد: دارالارشاد اردبیل و شخصیت حسینی پزشکیان با حمایت مردم موجب عزت ایران شد و در این ایام عزاداری دوباره ادبیات صداقت، پاکدستی، پاکدامنی و شفافیت باید تداوم یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha