۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 83007022
T T
۰ نفر
زنجان با 11 بدمينتون باز در مسابقات رنكينگ حاضر مي شود

زنجان - ايرنا - دبير هيات بدمينتون استان زنجان گفت: اين استان با 11 بدمينتون باز منتخب و برتر در مرحله نخست رقابت هاي رنكينگ قهرماني و انتخابي تيم ملي مردان بزرگسال ايران حاضر مي شود.

غلامرضا باقري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مهدي انصاري، علي حسينخاني، محمدرضا باقري، فربد ياسمين، عليرضا فغفوري، امير رضا سليماني، آراد بحري، محسن معصومي، عرفان تاران، عليرضا قاسمي و محمدامين مقدم' تركيب تيم زنجان را تشكيل مي دهد.
وي اظهار داشت: در اين پيكارها كه از 2 شهريور امسال به مدت سه روز در شهرستان ساري استان مازندران برگزار مي شود بدمينتون بازان حاضر در 2 بخش انفرادي و 2 نفره به مصاف هم خواهند رفت.
باقري به عنوان مربي و سرپرست در اين رنكينگ كشوري حضور خواهد داشت، سروش اسكندري از بهترين هاي بدمينتون زنجان و ايران نيز كه 2 ماه قبل در اردوي تيم ملي بدمينتون دچار شكستگي از ناحيه مچ دست شده بود از شركت در اين رقابت ها بازماند.
دبيرهيات بدمينتون استان زنجان با بيان اينكه مسابقات رنكينگ انتخابي تيم ملي در ساري در سطح بزرگسالان برگزار مي شود، گفت: به غير از قاسمي، فغفوري، باقري و سليماني كه بزرگسال هستند مابقي بدمينتون بازان اعزامي زنجان به اين رقابت ها جوان و نوجوان مي باشند.
باقري افزود: رنكينگ بدمينتون قهرماني بزرگسالان ايران طي سه مرحله برگزار مي شود و هنوز زمان و مكان مرحله دوم و سوم اين رقابت ها از سوي فدارسيون اعلام نشده است.
به گزارش ايرنا، قرار بود مرحله نخست رنكينگ قهرماني از 27 تير امسال به مدت سه روز در آكادمي بين المللي بدمينتون واقع در اراضي پائين كوه شهر زنجان برگزار شود كه زمان و محل برگزاري آن از سوي فدراسيون بدمينتون بنا به دلايلي تغيير پيدا كرد و در نهايت با تصميم فدراسيون، مازندران ميزبان شد.
زنجان در رنكينگ قهرماني جوانان ايران كه از 20 تا 23 تير جاري در استان مركزي برگزار شد حضور يافت و در بخش انفرادي، 2 تن از بدمينتون بازان اعزامي از اين استان در جايگاه هاي اول و سوم و در بخش 2 نفره نيز 2 نفر از نفرات اعزام شده در جايگاه سوم قرار گرفتند.
در اين رقابت ها 95 بدمينتون باز نخبه و توانمند از استان هاي مختلف كشور حضور داشتند و از ميان هشت ورزشكار اعزامي از زنجان، مهدي انصاري و علي حسينخاني در بخش انفرادي و فربد ياسمين و عرفان تاران، سوم شدند.
در زمان حاضر ورزش بدمينتون در تمام شهرستان هاي استان زنجان فعال است و قريب 900 ورزشكار زن و مرد در اين رشته ورزشي زنجان مشغول به فعاليت هستند.
6084/8068