۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83007359
T T
۰ نفر

ريزش كوه در گردنه حيران برداشته شد

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83007359
ريزش كوه در گردنه حيران برداشته شد

آستارا - ايرنا - رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي آستارا از برداشته شدن سنگ و گل و لاي ريخته شده از كوهستان در محدوده بهارستان گردنه حيران اين شهرستان و تسهيل تردد خودروها در اين مسير خبر داد.

انور بي نياز روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: به علت بارش باران و ريزش گل و لاي كوهستان، قبل از ظهر امروز بخشي از گردنه حيران در محدوده بهارستان براي دقايقي مسدود شده بود و راهداران به سرعت به بازگشايي مسير اقدام كردند.
وي افزود: به محض بارش باران، همواره سرريز آب هاي سطحي در دامنه كوهستان گردنه حيران موجب انباشت گل و لاي و انسداد بخشي از جاده مي شود اما راهداران بر اساس تجربه و با لحاظ اطلاعات هواشناسي، هميشه براي رفع اين مشكلات آماده اند.
وي بيان كرد: تيم هاي راهداري و ماشين آلات سنگين اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي آستارا تا پايان آب و هواي باراني، در گردنه حيران اين شهرستان حضور خواهند داشت، تا مشكلي در تردد وسايل نقليه مشاهده نشود.
نيروهاي پليس راه نيز امروز براي برقراري انضباط و تسهيل عبور و مرور خودروها در محدوده بهارستان حيران مستقر شده و با هدايت وسايل نقليه، با راهداران آستارا همكاري كردند.
گردنه حيران آستارا در حدفاصل استان هاي اردبيل و گيلان، به عنوان يكي از مسيرهاي كوهستاني و پرتردد شمال كشور همواره حجم بالاي تردد را شاهد است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7124 /6030