۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83022187
T T
۰ نفر
روسیه خواستار تمركز سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر ادلب شد

مسكو- ایرنا - نماینده دایمی روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیایی از این سازمان خواسته است كه گزارش ها در خصوص اقدامات تحریك آمیز گروه های تروریستی در شهر ادلب سوریه را بررسی و در خصوص آن به صورت جدی تصمیم گیری كند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، الكساندر شولگین با بیان این خبر به تاس گفته است كه ما از این سازمان خواسته ایم كه گزارشات ارایه شده در خصوص سناریوهای اخیر را جدی بگیرند هر چند كه كشورهای غربی تلاش می كنند، سازمان منع سلاح های شیمیایی را تبدیل به یك نهاد سیاسی كنند.
وی ادامه داد: به عقیده ما سازمان منع سلاح های شیمیایی می تواند به عنوان یك دستگاه تخصصی با قاطعیت و شفافیت با چنین اقدامات تحریك آمیزی مقابله كند و با ارایه ابزاری كارآمد راههایی برای جلوگیری از اجرای چنین اقداماتی ارایه كند.
به گزارش ایرنا، آمریكا از یك هفته پیش تاكنون سوریه را تهدید به حمله موشكی به دلیل استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در استان ادلب سوریه كرده است كه آخرین پناهگاه گروه های تروریستی محسوب می شود.
وزارت دفاع و خارجه روسیه نیز در طول یك هفته گذشته ضمن اشاره به سناریوهای تروئیكای غربی (آمریكا، فرانسه و انگلیس) برای حمله به نیروهای دولتی سوریه به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی، به آنها در خصوص اجرای چنین طرح هایی هشدار داده است.
روسیه از شنبه گذشته به مدت یك هفته رزمایش بزرگی در ساحل سوریه در دریای مدیترانه آغاز كرده است و در واقع می توان گفت كه 26 ناو و دو زیر دریایی روسی در مدیترانه برای دفاع از سوریه صف آرایی كرده اند.
اروپام ** 1346 **1485