۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 83026868
T T
۰ نفر

نامه ای كه برای جلوگیری از افتضاح ترامپ به سرقت رفت

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 83026868
نامه ای كه برای جلوگیری از افتضاح ترامپ به سرقت رفت

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا همچنان در تلاش است كتاب جدید «باب وودوارد» را از اعتبار بیندازد و این در حالی است كه سی ان ان رویكرد متفاوتی اتخاذ و با انتشار نامه ای به سرقت رفته از روی میز كار ترامپ، ماجرای بازداشتن رئیس جمهوری از ضربه زدن به كشور را فاش كرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سی ان ان خبر داد كه یك كپی از كتاب وودوارد را به دست آورده كه در برگیرنده نسخه ای از این نامه است.
بخش هایی از این كتاب حاكی است كه مقام های ارشد دولت ترامپ درصدد بازداشتن رئیس جمهوری از اتخاذ تصمیماتی برآمده اند كه می توانست به آمریكا ضربه وارد كند.
وودوارد كه یك خبرنگار كهنه كار آمریكایی است، در بخشی از كتاب جدیدش تحت عنوان «ترس» به اقدام «گری كوهن» مدیر شورای ملی اقتصادی وقت آمریكا در سرقت نامه ای از روی میز كار ترامپ اشاره دارد، نامه ای كه اگر امضا می شد ممكن بود به پایان توافق تجارت آزاد بین آمریكا و كره جنوبی منتهی شود.
وودوارد در كتابش نوشته كه كوهن مملو از هراس بوده مبادا رئیس جمهوری این نامه را امضا كند و برای اینكه ترامپ نامه را نبیند، آن را از روی میز كارش دزدیده است.
مقام های كاخ سفید ابراز نگرانی كرده اند كه پایان توافق تجارت آزاد با كره جنوبی، احتمالا اجرای برنامه ای را به خطر می اندازد كه برای كشف آزمایش های موشكی كره شمالی مورد استفاده قرار می گیرد.
در این میان، ترامپ همچنان به رد محتوای كتاب وودوارد ادامه می دهد. وودوارد در این كتاب به داخل كاخ سفید در دوره زمامداری ترامپ نظری افكنده و هدایت مغشوش ترامپ و حس انزجار در میان دستیاران ارشد وی را شرح داده است.
كتاب ترس، روایتگر ماجرایی در مورد مقام های ارشد آمریكایی است كه نگرانند رفتارهای خودسرانه رئیس جمهوری، امنیت ملی كشور را تهدید كند.
هرچند انتشار كتاب هایی در مورد دولت ترامپ، مساله جدیدی در آمریكا نیست، نشریه آتلانتیك كتاب وودوارد را در مقایسه با سایر كتب، از قدرت نفوذ بالاتری برخوردار می داند.
وودوارد برای گردآوری مطالب كتاب خود، به اسناد دولتی، یادداشت های برداشته شده در جلسات، خاطرات شخصی و صدها ساعت مصاحبه استناد كرده است. وی همچنین چند بار تلاش كرده با شخص ترامپ مصاحبه كند، اما موفق به این كار نشده است.
سال گذشته كتابی ضد ترامپی تحت عنوان «آتش و خشم» انتشار یافت كه سر و صدایی زیادی به راه انداخت و در سطح وسیعی به فروش رسید.
این كتاب به قلم «مایكل وولف» حقایق بسیاری را در مورد دولت ترامپ برملا كرد. این كتاب حاوی نكاتی بود كه از شخصیت پنهان ترامپ پرده برداشت و همین مساله خشم رئیس جمهوری آمریكا را برانگیخت.
وولف در این كتاب اشاره كرد كه ترامپ از بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، گیج و مبهوت شده، لذتی از مراسم تحلیف خود نبرده و كاخ سفید به جان وی لرزه انداخته است.
نویسنده این كتاب همچنین راز بلندپروازی و جاه طلبی مخفیانه «ایوانكا ترامپ» دختر رئیس جمهوری آمریكا برای احراز منصب ریاست جمهوری را فاش كرده است.
اروپام**9109**3404