۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83033192
T T
۰ نفر

مسابقات تكواندو قهرمانی استان یزد برگزار شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83033192
مسابقات تكواندو قهرمانی استان یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - سومین دوره مسابقات تكواندو آزاد قهرمانی استان یزد ویژه مردان كه سه روز قبل با حضور 302 ورزشكار از تفت، اردكان، ابركوه ، اشكذر و میبد آغاز شده بود، امروز جمعه در سالن قدس شهر تفت با معرفی برترین ها پایان یافت.

به گزارش ایرنا ، تكواندو كاران در رده های سنی شكوفه ها، خردسالان ، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 10 وزن در هر رده رقابت كردند .
این رقابت ها كه به صورت انفرادی زیرنظر هیات تكواندو استان یزد و با همكاری اداره ورزش و جوانان و هیات تفت برگزار شد در مجموع 200 نفر حائز رتبه های اول تا سوم وزن ها و رده های مختلف سنی شدند.
به نفرهای برتر كاپ، مدال و تندیس مسابقات اهدا شد.
رئیس هیات تكواندو استان یزد گفت: در این مسابقات كه به صورت آزاد و انفرادی برگزار شد فقط نفرات انتخاب شدند و موضوع تیمی مطرح نبود.
علی میرزاییان هدف از برگزاری مسابقات در رده سنی شكوفه ها، خردسالان و نونهالان را جذب افراد مستعد كلاس های تابستانی ورزش تكواندو در استان ذكر كرد.
وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه در رده سنی بزرگسالان در راستای شناسایی نفرات برتر برای اعزام به رقابت های تكواندو قهرمانی كشور بود كه در یكی از استان ها برگزار می شود.
به گفته وی، زمان و مكان برگزاری مسابقات قهرمانی كشور بعدا توسط فدراسیون اعلام می شود.
رئیس هیات تكواندو یزد به عملكرد این هیات اشاره كرد و یادآور شد: در سال 1396 توسط ورزشكاران استان 12 مدال قهرمانی و امسال نیز 23 مدال قهرمانی ملی كسب كردند و همچنین در این مدت سه مدال بین‌ المللی توسط ورزشكاران كسب شد.
به گفته میرزاییان این هیات در سال 93 در جایگاه آخر در بین تمام هیات ‌های ورزشی كشور و استان یزد قرار داشت كه با همت و برنامه ریزی و انجام فعالیت های مختلف به جایگاه دوم استان دست یافت و هم اكنون در سطح كشور و بین استان ها جزو پنج هیأت برتر قرار دارد.
این مسئول تصریح كرد: هم اكنون 870 تكواندوكار زن و 2 هزار و 100 تكواندوكار مرد در استان به شكل حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند و 15 باشگاه در یزد، تفت،‌ بافق، مهریز،‌ ابركوه، میبد و اشكذر فعالیت دارند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 50 هزار ورزشكار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/