۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83034771
T T
۰ نفر

زنجانی ها در اسكان زائران حسینی مشاركت می كنند

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83034771
زنجانی ها در اسكان زائران حسینی مشاركت می كنند

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: امسال برای نخستین بار شماری از شهروندان زنجانی برای اسكان زائران حسینیه و زینبیه اعظم در خانه های خود اعلام آمادگی كرده اند كه این موضوع در نوع خود حركتی قابل توجه است.

مجتبی شهامی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشكیل ستاد اسكان در حسینیه اعظم در سال جاری اشاره كرد و افزود: این ستاد متشكل از شماری از خادمان حسینیه است كه در حوزه اسكان مسافران و زائران حسینی فعالیت می كنند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار شماری از شهروندان زنجانی با مراجعه به واحد ستاد اسكان زائران حسینیه اعظم، برای میزبانی و پذیرایی از مسافرانی كه جهت شركت در مراسم عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم به زنجان سفر می كنند،
اعلام آمادگی كرده اند.
شهامی اظهار داشت: همچنین امسال با هماهنگی های انجام شده ظرفیت اقامت سه هزار نفر از زائران حسینیه و زینبیه اعظم در مهمانسراهای اداره ها و نهادهای مختلف زنجان ایجاد شده است.
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: به منظور راهنمایی و هدایت مسافران و زائران به مراكز اقامتی، ستاد اسكان حسینیه در ورودی های شهر مستقر شده است.
به گزارش ایرنا، مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط كشور در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم به زنجان سفر می كنند تا خود را به قافله عزاداری ساده و در عین حال پرشكوه حسینیه اعظم و زینبیه اعظم برسانند.
اجتماع و عزاداری هشتم و یازدهم محرم زنجانی ها در فهرست ملی میراث معنوی كشور به ثبت رسیده است.
3088/6085