۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸
کد خبر: 83036569
T T
۰ نفر
مسابقات تكواندو قهرماني آزاد بانوان استان يزد پايان يافت

يزد - ايرنا - سومين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني آزاد بانوان استان يزد عصر دوشنبه با حضور 250 ورزشكار در سالن قدس شهر تفت پايان يافت .

به گزارش ايرنا ، در اين رقابت ها تكواندوكاران شهرستان هاي تفت، ميبد، اردكان، يزد و اشكذر به مدت سه روز در رده هاي سني خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 10 وزن با هم به رقابت پرداختند.
اين رقابت ها كه به صورت انفرادي زيرنظر هيات تكواندو استان يزد و با همكاري اداره ورزش و جوانان و هيات تفت برگزار شد در مجموع 150 نفر حائز رتبه هاي اول تا سوم وزن ها و رده هاي مختلف سني شدند.
به نفرهاي برتر كاپ، مدال و تنديس مسابقات اهدا شد.
رئيس هيات تكواندو استان يزد گفت: در اين مسابقات كه به صورت آزاد و انفرادي برگزار شد فقط نفرهاي برتر انتخاب شدند و موضوع تيمي مطرح نبود.
علي ميرزاييان در حاشيه مسابقات در گفت و گو با ايرنا، هدف از برگزاري مسابقات در رده سني شكوفه ها، خردسالان و نونهالان را جذب افراد مستعد كلاس هاي تابستاني ورزش تكواندو در استان ذكر كرد.
وي اظهار داشت: برگزاري مسابقه در رده سني بزرگسالان در راستاي شناسايي نفرات برتر براي اعزام به رقابت هاي تكواندو قهرماني كشور بود كه در يكي از استان ها برگزار مي شود.
به گفته وي، زمان و مكان برگزاري مسابقات قهرماني كشور بعدا توسط فدراسيون اعلام مي شود.
سومين دوره مسابقات تكواندو آزاد قهرماني استان ويژه مردان كه چهار روز قبل با حضور 302 ورزشكار از تفت، اردكان، ابركوه ، اشكذر و ميبد آغاز شده بود جمعه شب در سالن قدس تفت با معرفي برترين ها پايان يافت.
مركز شهرستان 50 هزار نفري تفت در 20 كيلومتري جنوب غرب شهر يزد قرار دارد.
هم اكنون 870 تكواندوكار زن و 2 هزار و 100 تكواندوكار مرد در استان به شكل حرفه‌اي مشغول فعاليت هستند و 15 باشگاه در يزد، تفت،‌ بافق، مهريز،‌ ابركوه، ميبد و اشكذر فعاليت دارند.
استان يزد 47 هيات ورزشي و 50 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه دارد.
7536/ 2047/