۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۴
کد خبر: 83060412
T T
۰ نفر
250ميلياردريال به طرح تعريض جاده آستارا- اردبيل تخصيص يافت

آستارا - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش ها و پيگيري ها جهت اخذ كد اعتبار ملي طرح بزرگ تعريض محور آستارا - اردبيل به نتيجه رسيد و براي مرحله نخست آن، 250 ميليارد ريال از محل كميسيون عمران و تلفيق بودجه اختصاص يافت.

ولي داداشي عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري كشور با طرح پيشنهادي تعريض محور آستارا - اردبيل موافقت كرد و اين طرح بزرگ و ملي در سه مرحله اجرا خواهد شد.
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: با توجه به تكميل مطالعه مرحله نخست اين طرح، به زودي كلنگ اجراي آن با حضور وزير راه و شهرسازي يا رئيس سازمان راهداري كشور در آستارا به زمين زده خواهد شد و اين مرحله كه يك سوم كل طرح خواهد بود، تا محدوده بهارستان خاكبرداري و تعريض خواهد شد.
وي ادامه داد: به محض پايان عمليات تعريض، مرحله نخست، مطالعات مراحل دوم و سوم نيز تكميل و به ترتيب، اجراي آنها آغاز خواهد شد و با توجه به ملي بودن اعتبارات و اهميت شاهراه آستارا - اردبيل در حمل و نقل شمال و غرب كشور، عمليات اجراي آن بدون وقفه ادامه خواهد يافت.
داداشي بيان كرد: پيش بيني مي شود براي مرحله نخست طرح، بالغ بر سه هزار ميليارد ريال و براي كل آن 10 هزار ميليارد ريال اعتبار ملي هزينه شود و احتمال دارد به خاطر حجم زياد كار و ضرورت خاكبرداري و گشايش مسيرها مرحله نخست طرح يكسال زمان ببرد.
وي اضافه كرد: محور مواصلاتي آستارا به اردبيل شاهراه ارتباطي شمال و غرب كشور است و با توجه به ظرفيت گردشگري و اقتصادي، فعاليت بندر، اداره كل گمرك، راه آهن بين المللي، افزايش روز افزون حجم تردد گردشگران داخلي و خارجي و حمل و نقل كالا در آستارا، تعريض محور ارتباطي اين شهرستان با استان اردبيل ضرورتي انكار ناپذير است و تحقق آن، علاوه بر رونق گردشگري و اقتصادي منطقه، در كاهش سوانح جاده اي و تسهيل عبور و مرور موثر خواهد بود.
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي به خاطر موافقت وزارتخانه راه و شهرسازي با طرح پيشنهادي وي در خصوص تعريض محور آستارا - اردبيل، از وزير مربوطه، رئيس سازمان راهداري كشور و همچنين نمايندگان استان اردبيل به علت پيگيري موضوع، قدرداني كرد و كلنگ زني اين طرح ملي در يك تا دو ماه آينده را، نقطه عطفي در تحولات عمراني و توسعه منطقه دانست.
محور آستارا-اردبيل به امتداد حدود 70 كيلومتر از مسيرهاي ارتباطي استان هاي گيلان و اردبيل و شمال غرب كشور است و قسمت عمده آن به علت گذر از منطقه كوهستاني و پر پيچ و خم حيران آستارا، همواره حجم بالاي تردد، كندي عبور و مرور و سوانح جاده اي را شاهد است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و مركز آن با جاذبه هاي گردشگري و اقتصادي، يكي از 20 شهر گردشگرپذير ايران است.
7124 / 6030