۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 83070063
T T
۰ نفر
نیازهای ارتباطی مراسم اربعین تامین شده است

ایلام - ایرنا - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تامین نیازهای ارتباطی توسط این شركت طی ایام اربعین در مرزها خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین فلاح جوشقانی در بازدید از زیرساخت های ارتباطی جاده ایلام - مهران اظهار داشت: امسال نیز به مانند سال گذشته اقدام های لازم برای خدمات دهی ارتباطی به زائران حسینی در ایام اربعین در دستور كار قرار گرفته است.
وی از تشكیل كارگروه ارتباطی اربعین خبر داد و افزود: توسط دو اپراتور چندین سایت جدید به صورت دائمی نصب شده است، در مسیر و هم در پایانه مرزی مهران تعداد سه سایت ایرانسل، سه سایت همراه اول به صورت سایت موقت واضطراری راه اندازی شده است.
معاون وزیر ارتباطات از راه اندازی بالن اینترنتی در مرز مهران خبر داد و یادآور شد: یك بالن برای پوشش اینترنت در مرز مهران مهیا شده كه یك گیگابایت در ثانیه به پوشش اینترنتی مرز مهران اضافه خواهد كرد.
فلاح جوشقانی تاكید كرد: این بالن كه ازسوی كارشناسان پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و ساخته شده روبروی پایانه بركت نصب شده است.
وی اضافه كرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام امكانات دستگاه های اجرایی زیر مجموعه خود را بكار گرفته تا زمینه دسترسی آسان زائران اربعین در مرز مهران به خدمات ارتباطی شامل اینترنت، ارتباط تلفنی همراه و ثابت، پست و پست بانك فراهم شود.
معاون وزیر ارتباطات گفت: تمامی مسیر جاده های ایلام به مهران بررسی خواهد شد و اگر نقطه كوری وجود داشته باشد تا قبل از اربعین برطرف خواهد شد.
وی افزود: كمیته ای از ایران برای مذاكره با مقامات عراقی برای ارائه سرویس ارتباطی مستقر شده است و كاهش قیمت ها با كشور عراق در دستور كار قرار گرفته است.
مرز بین المللی مهران در 95 كیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین كانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال نزدیك به سه میلیون زائر از طریق مرزهای كشورمان با عراق تردد كنند.
3032/6034