۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83087301
T T
۰ نفر
سهميه سوخت ماشينهاي كشاورزي بدون پلاك قطع مي شود

شهركرد- ايرنا- رئيس اداره امور فناوري هاي مكانيزه كشاورزي سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: براساس مصوب ابلاغي سازمان، مالكين ماشين هاي كشاورزي زير 25 سال عمر، كه تا پايان امسال نسبت به پلاك گذاري ماشين خود اقدام نكنند، از دريافت سهميه سوخت محروم مي شوند.

بهزار نجفي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در اين استان 7 هزار و 853 دستگاه تراكتور فعال وجود دارد، كه از اين تعداد 3 هزار و 695دستگاه با عمر زير 25 سال است و مشمول قانون پلاك گذاري مي شود.
وي، با اشاره به اينكه عمليات پلاك گذاري ماشين آلات كشاورزي هم اكنون در مديريت هاي جهادكشاورزي شهرستانهاي 9گانه در حال اجراست، افزود: تاكنون صاحبان يكهزار و 334 دستگاه از ادوات كشاورزي مشمول پلاك گذاري، پلاك دريافت كرده اند.
رئيس اداره امور فناوري هاي مكانيزه كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري، هدف از اجراي اين طرح را جلوگيري از قاچاق سوخت و ساماندهي و شناسايي مصرف كنندگان واقعي سوخت بخش كشاورزي عنوان كرد.
نجفي گفت: يكي ديگر اهداف اجراي اين طرح، ايجاد مكانيسم كنترلي در تردد، قابليت بيمه شدن، ساماندهي و مالك دار كردن، جلوگيري از سرقت و مديريت و اختصاص سوخت است.
وي، به ايجاد تحول در نوسازي ادوات كشاورزي چهارمحال و بختياري در دولت تدبير و اميد اشاره كرد و افزود: در دو سال گذشته افزون بر 100 ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز و نوسازي يكهزار و 300 دستگاه ماشين آلات و ادوات كشاورزي از محل تسهيلات مكانيزاسيون كشاورزي استان پرداخت شده است.
به گزارش ايرنا ، سالانه در چهارمحال و بختياري بيش از يك ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلاتي توليد مي شود و سطح زيركشت استان 270 هزار هكتار با 66 هزار بهره بردار است.
2097/6199