۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۰
کد خبر: 83098536
T T
۰ نفر
رسانه های داخلی مدیریت فضای مجازی را به دست بگیرند

زنجان – ایرنا – رئیس كل دادگستری استان زنجان گفت: رسانه های داخل نظام باید فضای مجازی را نیز مدیریت كنند تا دست رسانه های معاند از آن كوتاه شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیاركی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه رسانه ها مسئولیت سنگینی برعهده دارند، تاكید كرد: در زمان حاضر فضاهای مجازی بخش قابل توجهی از رسانه را به خود اختصاص داده اند و ما از این فضا گاهی غافل هستیم در حالی كه كار اصلی و مهم امروز رسانه ها توجه و ورود فعالانه به این بخش است.
حجت الاسلام صادقی نیاركی ادامه داد: كسانی كه در جمهوری اسلامی فعالیت رسانه ای می كنند، مراقب باشند تا به ثمر نشستن حكومت اسلامی و سرنگونی حكومت طاغوت باید این فعالیت بر اساس آرمان های شهدا و انقلاب ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینكه از زمان انقلاب تاكنون 300 هزار شهید داده ایم و این راه برای استمرار انقلاب مقدس اسلامی ادامه دارد، افزود: خون شهدا پای درخت انقلاب ریخته شده است و ما باید با آرمان های آنها زندگی كنیم.
رئیس كل دادگستری استان زنجان با بیان اینكه خبرنگاران نباید از فضای مجازی غافل شوند، گفت: زندگی كردن در این فضا و دروغ گفتن، افترا بستن، استهزا و تمسخر، به طنز كشیدن آبروی انسان ها در فضای حقیقی و مجازی مسئولیت شرعی دارد.
وی تاكید كرد: نباید دقت در اطلاع رسانی به واسطه هیجان و سرعت بخشیدن به انتشار آن فدا شود.
حجت الاسلام صادقی نیاركی با بیان اینكه سرعت در خبر مهم است اما دقت و ظرافت خاص خود را نیز دارد، افزود: غفلت در خبر ممكن است موجب ورود و جایگزینی دشمن شود بر همین اساس باید اخبار واقعی برای مردم منعكس و اعتماد آنان جلب شود.
رئیس كل دادگستری استان زنجان با تاكید بر اینكه فضای رسانه ای در استان باید فعال، پررنگ، پویا باشد، اظهارداشت: خبرنگاران باید مطالبه گر و به دنبال نقد سازنده باشند.
حجت الاسلام صادقی نیاركی خاطرنشان كرد: سال 96 رسانه های معاند به دنبال پشبرد اهداف خود بودند كه نتوانستند به آن دست پیدا كنند چراكه رسانه های داخلی در این عرصه نقش مهمی ایفا كردند.
وی اضافه كرد: نگاه كلی رسانه ها باید به گونه ای باشد تا مردم را از حاكمیت جدا نكند و اخبار امیدبخش به مردم منعكس شود.
رئیس كل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضا در بیان اقدامات، شفاف سازی و اطلاع رسانی بهنگام می تواند در رضایتمندی و اعتماد عمومی و كاهش هرچه بیشتر آسیب های اجتماعی ایفای نقش كند.
9505/6085