۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83102183
T T
۰ نفر
پژوهسراي دانش آموزي مراغه رتبه سوم فناوري نانو را كسب كرد

مراغه - ايرنا - مدير آموزش و پرورش مراغه از كسب رتبه سوم كشوري پژوهشسراي دانش آموزي اين شهرستان در همايش تجليل از برترين هاي فناوري نانو در تهران خبرداد.

جليل اسلامي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين همايش پس از ارزيابي آزمايشگاه هاي نانو در سال 96 در بخش هاي تعداد كارگاه هاي دانش آموزي، سمينارها و بازديدهاي دانش آموزي و همچنين پروژه هاي نانو، اين پژوهشسراي پس از استان هاي البرز و كرمان، جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.
وي با بيان اينكه هم اكنون پژوهشسراي دانش اموزي مراغه جزو 10 پژوهش سراي برتر كشور است اضافه كرد: آموزش و پرورش اين شهرستان همچنين در ارزيابي پژوهشسراهاي دانش آموزي سال 95 نيز توانسته بود رتبه هفتم كشوري را به دست آورد.
اسلامي با تاكيد بر لزوم توجه به فعاليت هاي پژوهشي در بين دانش آموزان گفت: ترويج فرهنگ آموزش فناوري هاي نو از جمله نانو در سطح آموزش و پرورش حركتي مناسب در جهت توسعه علم و فناوري در جامعه است.
جليل اسلامي افزود: توسعه پژوهش سراهاي دانش آموزي و توجه ويژه به فناوري نانو نشان مي دهد كه تحقيق و پژوهش وارد سيستم آموزش و پرورش شده است.
وي ادامه داد: توجه جدي مسئولان به اين موضوع و وارد كردن فناوري نانو به كتب درسي دانش آموزان بر توسعه اين فناوري خواهد افزود.
به گزارش ايرنا، آزمايشگاه نانو پژوهش سراي دانش آموزي مراغه در سال 1393با هدف ترويج آموزش عملي فناوري نانو در بين دانش آموزان تجهيز و مورد بهره برداري قرار گرفته است.
هم اكنون بيش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگي در 550 مدرسه دولتي و غير دولتي مراغه در حال تحصيل و تدريس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487