۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83102616
T T
۰ نفر
العربی الجدید: تل آویو از پیروزی حماس در غزه به وحشت افتاد

تهران-ایرنا-روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید نوشت: تحلیلگران و مقام های نظامی سابق رژیم صهیونیستی با اذعان به شكست این رژیم در غزه و وحشت از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نسبت به نتایج این شكست به مقام های تل آویو هشدار دادند.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، تحلیلگران صهیونیست با اذعان به پیروزی حماس در دور جدید تنش ها در نوار غزه هشدار دادند كه این جنبش پس از پیروزی ممكن است تصمیم گیرد برنامه موشكی خود را گسترش دهد.
این تحلیلگران صهیونیست همچنین اعلام كردند كه درگیری های اخیر نشان داد كه امنیت اسرائیل در بدترین وضعیت خود از سال 1973 (1350) تاكنون قرار دارد.
«شمنرت منئری» كارشناس صهیونیستی امور فلسطین اذعان كرد كه جنبش حماس در درگیری های اخیر پیروز بود. واین درگیری ها یك بر صفر به نفع جنبش حماس خاتمه یافت.
وی در مقاله ای كه امروز شنبه در روزنامه «یدیعوت آحارنوت» منتشر شد نوشت كه حماس نشان داد موشك هایش از گنبد آهنین نیز عبور می كند و در حمله به اهدافی در عمق اسرائیل موفق بوده و تعیین كننده نهایی درگیری ها و اعلام آتش بس مطابق خواست خود است.
او افزود كه نیروهای مقاومت فلسطینی در درگیری های اخیر بسیار محكم و شجاع بودند كه این عملكرد آنها باید باعث نگرانی اسرائیل شد و هشداری برای آنها در آینده است.
«اودی سیگل» مجری برنامه گفت و گو ها در شبكه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در مقاله ای كه امروز در روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر شد نوشت كه نتیجه درگیری های اخیر با غزه نشان داد كه اسرائیلی ها باید از این پس به اظهارات جنبش حماس بیش از ادعاهای اسرائیل و سخنگوی ارتش آن اعتماد كنند.
وی افزود كه توصیفات «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم درباره راهكارها و ابزارهای اتخاذ تصمیمات در شورای امنیتی كابینه این رژیم نشان دهنده فرهنگ دروغگویی است كه تصمیم گیران تل آویو در پیش گرفته اند.
سیگل نوشت كه عملكرد اسرائیل در درگیری اخیر با غزه باعث شرمساری نتانیاهو و شورای امنیتی كابینه این رژیم است.
وی به این رژیم هشدار داد كه اسرائیلی ها اعتماد خود به ارتش و موسسات آن را از دست داده اند و در درگیری های آینده هرگز از آن حمایت نخواهند كرد.
«تسوكا فوگل» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق جنوبی سرزمین های اشغالی نیز در گفت و گو با رادیو صهیونیستی موج 103 fm نیز با انتقاد از عملكرد اسرائیل اذعان كرد كه رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط امنیتی خود از سال 1973 تا امروز قرار گرفته است.
وی با حمله به مسئولان رژیم صهیونیستی آنچه مورد توجه آنها است تضمین آینده سیاسی خودشان است، ما پرچم سفید در برابر جنبش حماس بلند كردیم و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده ایم درحالی كه حماس بیشتر از ما به آن دست یافته است.
این فرمانده سابق رژیم صهیونیستی با خشم نسبت به شكست رژیمش در درگیری ها و مجبور شدن به پذیرش آتش بس گفت اگر نتانیاهو قدرت تصمیم گیری داشت باید همه فرماندهان نظامی و سیاسی حماس را پاكسازی و همه نظامیان آن و خانواده های آنها را نابود می كرد.
«تال لورام» روزنامه نگار صهیونیست نیز در مقاله ای در روزنامه معاریو روز شنبه با انتقاد از استراتژی اسرائیل در برابر حماس نوشت كه این رژیم باید توان نظامی جنبش حماس را و كارگاه های ساخت خمپاره و موشك این جنبش را كه مواضع نظامی اسرائیل و شهرك نشینان را تهدید می كند را هدف قرار دهد .
دور تازه تنش بین غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد كه یك یگان عملیاتی ویژه رژیم صهیونیستی یكشنبه شب گذشته با ورود مخفیانه به خان یونس در شرق باریكه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد بركه» از فرماندهان گردان های «عزالدین القسام» را به شهادت رساند.
در این حمله یك افسر بلندپایه ارتش اسرائیل كشته و یك افسر دیگر زخمی شد.
به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین ده ها راكت را به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیك كردند.
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام كرد كه طی 24 ساعت گذشته 460 فروند موشك از غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاپ شده كه تنها یكصد فروند موشك توسط سامانه گنبد آهنین منهدم شده است.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی ناكامی اخیر در نبرد با گروه های مقاومت در غزه روز چهارشنبه مجبور به استعفا از سمت خود شد.
گروههای مقاومت فلسطین اعلام كردند كه استعفای لیبرمن اذعان به شكست و ناتوانی این رژیم در رویارویی با مقاومت فلسطین است.
نتانیاهو روز پنجشنبه مشورت ها و تلاش های خود را برای نجات ائتلاف خود و جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام به كار بست.
خاورم**9366**1049
۰ نفر