۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83102894
T T
۰ نفر

108 زندانی جرائم غیرعمد در كردستان آزاد شدند

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83102894
108 زندانی جرائم غیرعمد در كردستان آزاد شدند

سنندج - ایرنا - مدیركل زندان های كردستان گفت: 108 زندانی جرائم غیرعمد امسال در این استان از محل كمك های نقدی خیران آزاد شدند.

اسحاق ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاكنون 84 میلیارد و 115 میلیون ریال كمك مالی از سوی خیران این استان و ستاد دیه كشور برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شده است.
وی افزود: 6 میلیارد ریال از این مبلغ سهم كمك های ستاد دیه استان به صورت بلاعوض و پنج میلیارد و 460 میلون ریال سهم ستاد دیه كشور است.
وی اضافه كرد: كمك های صندوق خسارت های بیمه بدنی نیز شامل 9 میلیارد و 766 میلیون ریال و تسهیلات بانك های عامل هم 14 میلیارد و 157 میلیون ریال است.
مدیركل زندان های كردستان، گذشت شاكیان زندانیان جرائم غیرعمد را 32 میلیارد ریال اعلام كرد و یادآور شد: بقیه مبالغ جمع آوری شده نیز از محل آورده خود مددجویان تامین شده است.
ابراهیمی در ادامه از آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد توسط 2 بانوی خیر سنندجی در چند روز گذشته خبر داد و گفت: یك بانوی خیر، پس از اطلاع از بدهكاری مالی 70 میلیون ریالی زن سنندجی و زندانی بودن وی، با پرداخت بدهی این مددجو، وی را به آغوش گرم خانواده اش بازگرداند.
وی افزود: با پیگیری های واحد مددكاری اداره كل زندان های استان یكی دیگر از بانوان خیر كردستانی، 2 مرد سرپرست خانواده را كه به دلیل بدهكاری مالی در زندان متحمل حبس بودند را با پرداخت مبلغ 95 میلیون ریال در حق شكات از زندان آزاد كرد.
ستاد دیه مجموعه ای است مردمی، غیردولتی و غیرانتفاعی كه متولی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله بدهكاران مالی(به جز كلاه برداری)، مهریه و نفقه، تصادفات منجر به جرح و حوادث كارگاهی است.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یك كانون اصلاح و تربیت و یك اردوگاه كاردرمانی در استان كردستان فعالیت دارند.
7355