۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83103663
T T
۰ نفر

مدارس گيلان ميزبان نمايشگاه هاي كتاب

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83103663
مدارس گيلان ميزبان نمايشگاه هاي كتاب

رشت - ايرنا - به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني، واحدهاي آموزشي استان گيلان ميزبان نمايشگاه هاي كتاب است.

رئيس اداره فرهنگي، هنري، اردوها و فضاهاي پرورشي آموزش و پرورش گيلان روز يكشنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت:
ويژه برنامه هاي هفته كتاب از 24 آبان تا اول آذر در واحدهاي آموزشي استان با شعار حال خوش خواندن برنامه ريزي شده است.
جميل غريب افزود: رويكرد هفته كتاب و كتابخواني در واحدهاي آموزشي استان گيلان هديه كتاب به كتابخانه هاي مدارس است كه اين كار مي تواند توسط دانش آموزان، اولياء و خيرين انجام شود.
وي با اشاره به برپايي نمايشگاه هاي كتاب به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني در مدارس گيلان اظهار داشت: برپايي نمايشگاه هاي كتاب به صورت غيرمتمركز در مدارس و متمركز در كانون هاي فرهنگي و تربيتي و ساختمان ادارات آموزش و پرورش از ديگر برنامه ها است.
استان گيلان داراي بيش از 375 هزار دانش آموز است.
همزمان با آغاز هفته كتاب و كتابخواني؛ برنامه هاي مختلفي با محوريت كتاب و ترويج فرهنگ كتابخواني بين كودكان و نوجوانان در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري در حال اجراست.
كتاب نوش با برگزاري ويژه برنامه هاي هفته كتاب با شعار حال خوش خواندن در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گيلان به اجرا درآمده و تا اول آذرماه، ادامه دارد.
نشست با شاعران و نويسندگان، برپايي نمايشگاه كتاب در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري، جشن كتاب و برگزاري كارگاه هاي آموزشي و نشست هاي تخصصي كتاب محور از برنامه هاي هفته كتاب و كتابخواني در قالب برنامه كتاب نوش در مراكز 31 گانه كانون است.
بر اساس آخرين آمار دريافتي از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گيلان، چهار كتابخانه پستي در رشت، تالش، آستارا و لنگرود، دو مركز فراگير در رشت و رودسر، كتابخانه سيار روستايي در آستارا و رستم آباد و كتابخانه سيار شهري در رشت فعال است و بيش از 65 هزار كودك و نوجوان در 31 مركز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري استان گيلان عضو هستند.
چهاردهمين نمايشگاه بزرگ كتاب گيلان و سيصد و هفتادمين نمايشگاه استاني كشور از روز گذشته (شنبه) در رشت گشايش يافت.
7286 /6030