۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83105365
T T
۰ نفر

دانشگاه محور حركت هاي علمي و پژوهشي در جامعه است

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83105365
دانشگاه محور حركت هاي علمي و پژوهشي در جامعه است

مراغه - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مراغه با اشاره به جايگاه مراكز علمي و دانشگاهي در توسعه علم و فناوري گفت: دانشگاه، محور حركت هاي علمي و پژوهشي براي رشد و بالندگي در جامعه است.

به گزارش ايرنا، حميد شكري روز دوشنبه در مراسم افتتاحيه يازدهمين جشنواره دانشگاهي حركت در دانشگاه مراغه افزود: پژوهش و تحقيق بايد اولويت دانشگاه شده و نتيجه اين هم افزايي هاي علمي بايد در توسعه علمي، فني، اجتماعي و سياسي جامعه بكار گرفته شود.
وي ادامه داد: دانشگاه بايد محور توسعه و پيشرفت جامعه بوده و بصورت فعالانه و با نشاط خاصي در راستاي علم و پژوهش حركت كند.
شكري اضافه كرد: صرف توجه به بحث هاي سياسي در دانشگاه، حركت دانشگاه را از رسالت خود دور كرده و سرعت آن را كاهش خواهد داد.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره دانشگاهي حركت گفت: جشنواره ملي حركت، رويدادي مهم، برجسته و تاثيرگذار در فرهنگ و علوم است كه در راستاي توسعه علمي و نشاط علمي بين دانشجويان بنا نهاده شده است.
وي افزود: توليد علم بايد با فناوري و تكنولوژي همراه باشد تا در خدمت جامعه قرار گيرد و از اين رو با برگزاري چنين حركت هايي قدم هاي موثري در راستاي عملي كردن علوم برداشته مي شود.
رئيس دانشگاه مراغه نيز در اين مراسم گفت: انجمن هاي علمي دانشجويي به عنوان تشكل هاي علمي در راستاي تعميم و فراگيري فعاليت هاي علمي، آموزشي و پژوهشي دانشجويان نقش موثري ايفا كرده و برگزاري جشنواره سالانه حركت نيز بستر تقويت نوآوري علمي و خلاقيت آموزشي و پژوهشي را با حضور و مشاركت پرشور فعالان انجمن هاي فراهم آورده است.
محمدعلي لطف اللهي وي افزود: دانشگاه مراغه به عنوان مهم ترين و بزرگترين مركز علمي جنوب آذربايجان شرقي، در حال حاضر با تلاش بي وقفه اساتيد، كاركنان و دانشجويان در مسير رشد، توسعه و بالندگي علمي و فرهنگي قرار دارد.
وي ادامه داد: اين نشاط و پويش علمي و پژوهشي دانشجويان در قالب جشنواره حركت، افقي روشن براي حركت شتابان در مرزهاي دانش و كار و تلاش در راستاي سازندگي ايران اسلامي را ترسيم كرده است.
به گزارش ايرنا، يازدهمين جشنواره دانشگاهي حركت براي نمايش آثار و دستاوردهاي علمي دانشجويان با حضور فرماندار، رئيس دانشگاه و مسئولان شهري و دانشگاهي در دانشگاه مراغه آغاز به كار كرد.
نمايشگاه اين جشنواره با حضور 19 انجمن علمي دانشجويي دانشگاه مراغه و با برپايي 22 غرفه نمايشگاهي از 28 آبان تا اول آذرماه داير است و آثار در بخش هاي مختلف علمي و پژوهشي مورد داوري قرار مي گيرند.
حدود چهار هزار دانشجوي دختر و پسر در سه رشته دكتري، 26 رشته كارشناسي ارشد، 18 رشته كارشناسي پيوسته، دو رشته كارشناسي ناپيوسته و يك رشته كارداني در دانشگاه مراغه تحصيل مي كنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487