۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۷:۱۵
کد خبر: 83118039
T T
۰ نفر
خودكفایی مدجویان گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

خرم آباد- ایرنا - یكی از طرح های كمیته امداد امام خمینی(ره)، طرح خودكفایی مددجویان است كه اجرای آن می تواند منجر به رونق تولید و اشتغال شده و علاوه بر توانمندسازی مددجویان، گام موثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش ایرنا، اجرای طرحهای خوداشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند با اتخاذ سیاستهای مؤثر و كارآمد در رأس اهداف و برنامه‌های كمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد و ارمغان آن تأمین عزت و كرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی است.
توانمندسازی اقتصادی و خودكفایی مددجویان براساس نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و كارآفرینی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می شود.
مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سلسله نیز در سال جاری با بهره گیری از این فرصت توانسته اند از خدمات خوب كمیته امداد در راستای خودكفایی و رسیدن به اشتغالی پایدار بهره گیرند.
یكی از بانوانی كه با بهره مندی از طرح خودكفایی توانسته است به اشتغالی پایدار در بخش دامداری دست یابد در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: كمیته امداد در سال جاری یك وام كم بهره به میزان 200 میلیون ریال به من پرداخت كرد كه توانستم با آن سه گاو شیرده خریداری كنم.
خانم طلا دهداری با بیان اینكه در حال حاضر می توانم با استفاده از این فرصت در اقتصاد خانواده مشاركت كرده و خانواده ای را اداره كنم، افزود: خدا را شكر می كنم كه با این طرح كمیته امداد توانسته ام روی پای خود بایستم.
یكی از جوانان مددجوی تحت پوشش این نهاد حمایتی نیز كه از طرح خودكفایی بهره گرفته است در گفت و گو با ایرنا، گفت: تا پیش از استفاده از این طرح برای گذران زندگی خود و تامین خرج خانواده مجبور به كارگری بودم.
علی صفر ساكی افزود: خوشبختانه اكنون به واسطه طرح خودكفایی توانسته ام با ایجاد یك واحد دامداری و خریداری 60 راس گوسفند و نگهداری از آن ها خرج خودم و خانواده ام را تامین كنم.
وی با قدردانی از خدمات كمیته امداد در راستای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش، عنوان كرد: طرح خودكفایی فرصتی است كه افراد به واسطه آن می توانند به درآمدی پایدار برسند و محتاج كمك كسی نباشند.

** طرح های خودكفایی منجر به خروج مددجو از تحت حمایت می شوند
كارشناس خودكفایی كمیته امداد امام خمینی(ره) سلسله نیز در این باره اظهار كرد: یكی از اهداف كمیته امداد، ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است.
محمد باقر امیری با بیان اینكه دین مبین اسلام همواره انسانها را به تلاش و كوشش و كسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق كرده است‌، عنوان كرد:طرح های خودكفایی، طرح هایی هستند كه طی یك دوره زمانی معین امكان درآمدزایی و خودكفایی خانواده را فراهم آورده به طوری كه منجر به خروج مددجو از تحت حمایت می شوند.
وی با بیان اینكه در این طرح تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال در اختیار مددجویان قرار می گیرد، خاطرنشان كرد: در سال گذشته 110 خانوار در شهرستان سلسله خودكفا شدند و امسال نیز تاكنون 118 خانوار در كمیته امداد شهرستان خودكفا شده اند كه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم افزایش یابد.
امیری افزود: خوشبختانه در سالی كه به عنوان اقتصاد مقاومتی و اشتغال نامگذاری شده و هدف دولت هم اشتغال است كمیته امداد شهرستان با همكاری دولت و مسولان در این شهرستان موفق شده است به این هدف جامه عمل بپوشاند.

** كمیته امداد سلسله 38 میلیارد ریال در طرح خودكفایی هزینه كرده است
رئیس كمیته امداد سلسله نیز در این باره، گفت: كمیته امداد شهرستان سلسله در سال جاری توانسته تعداد 196 طرح را با صرف هزینه ای بالغ بر 38 میلیارد ریال اجرایی كند.
علی اشرف جهانیان با بابیان اینكه بخش عمده توانمندسازی خانواده های تحت حمایت براساس ایجاد اشتغال برای آنها انجام می شود، گفت: توانمندسازی خانواده ها با شناسایی استعدادها، ارائه آموزش های لازم در زمینه ایجاد شغل مورد علاقه مددجویان و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آنها اجرا می شود.
وی با اشاره به اینكه طرح های اجرا شده در بخش های دامپروری، زنبورداری، كاشت گیاهان دارویی و طرح های صنعتی بوده اند، عنوان كرد: بی شك اجرای این طرح ها گامی در جهت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش و تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در شهرستان سلسله بوده است.
در حال حاضر سه هزار و 500 خانوار در شهرستان سلسله تحت پوشش كمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره می برند.
7265/6060