۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 83130980
T T
۰ نفر
معاون اول رییس جمهوری دستور طرح تحول صنعت دریایی را ابلاغ كرد

بندرعباس- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری بعد از ظهر روز سه شنبه در جریان دیدن از مجتمع ایزوایكو، دستور طرح تحول صنعت دریایی كشور را ابلاغ كرد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر به هرمزگان ضمن بازدید ازمجتمع كشتی سازی تاكید كرد: با اجرای این طرح، صنعت كشتی سازی به رونق خوبی دست یابد وعلاوه بر تعمیر كشتی های كوچك و بزرگ، ساخت این شناورها نیز به صورت گسترده در این منطقه صورت گیرد.
وی بیان داشت: مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) با قدمت بیش از 40 سال یكی از برندهای مهم منطقه خاورمیانه است كه نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسوولان و متولیان امر می باشد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با حضور در منطقه ویژه اقتصادی كشتی سازی و فراساحل ایران، از سكوهای استخراج نفت و گاز و روند كشتی سازی و انواع شناورها دیدن كرد و در جریان ظرفیت تولید این مجتمع و روند ساخت و تعمیر شناورها قرار گرفت.
مدیرعامل مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) نیز در حاشیه این مراسم گفت: مجتمع ایزوایكو به عنوان بزرگترین صنعت كشتی سازی در خاورمیانه مطرح است كه در حوزه مهندسی و ظرفیت ها فعال است.
حمید رضاییان اصل افزود: این مجتمع دارای سابقه بیش از 4 دهه در بندرعباس بوده كه در سال های اخیر توانسته است با ساخت كشتی های اقیانوس پیما و تعمیرات آن، ساخت شناورهای جمع آوری آلودگی نفتی و همچنین ساخت سكوهای نفتی و گازی توانایی خود را در حوزه دریا به اثبات برساند.
وی بیان داشت: مجتمع كشتی سازی ایزوایكو با 6 زیرمجموعه كه به صورت هلدینگ مركزی اداره می شوند.
مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) با یكهزار و 100 هكتار مساحت و 380هكتار حوضچه آرامش، در 37 كیلومتری غرب بندرعباس واقع است.
معاون اول رییس جمهوری كه از روز دوشنبه وارد هرمزگان شده علاوه بر دیدار با مردم كوشا احمدی حاجی آباد، نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان، افتتاح بزرگترین آب شیرین كن كشورو نیروگاه برق هرمز در ادامه از صنایع غرب و همچنین مجتمع كشتی سازی دیدن می كند.
در این سفر 2 روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور، رییس بنیاد مستعضفان و وزرای نیرو، تعاون، كار و رفاه اجتماعی و جهاد كشاورزی جهانگیری را همراهی می كنند.
7195/3219/6048