۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83145253
T T
۰ نفر

محفل شبي با قرآن در تكاب برگزار شد

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83145253
محفل شبي با قرآن در تكاب برگزار شد

مهاباد - ايرنا - محفل شبي با قرآن به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، شب گذشته با حضور جمعي از حافظان و قاريان قرآن كريم در سالن اجتماعات معلم تكاب برگزار شد.

به گزارش ايرنا، امام جمعه تكاب در اين آيين معنوي گفت: در عصر حاضر كه تلاش براي كم رنگ شدن قرآن و اسلام بيشتر شده، برگزاري كلاس ها و محافل قرآن موجب ترويج معنويت در جامعه مي شود.
حجت الاسلام عيسي برادري با بيان اينكه بزرگترين محور براي ارتقاي فرهنگ اسلامي ترويج فعاليت هاي قرآني در جامعه است، افزود: برنامه زندگي سعادتمند كه در كلام وحي توسط نبي مكرم اسلام (ص) براي بشريت ترسيم شده است، در هيچ كتاب و منبعي يافت نمي شود.
وي ادامه داد: قرآن كريم در تمام اعصار مايه اميدواري و آرامش بشريت بوده و براي تمام شئون زندگي از جمله حقوق خانواده، حقوق شهروندي و حتي اخلاق سياسي و اجتماعي برنامه جامع دارد.
امام جمعه تكاب گفت: حضرت امام (ره)، شاگرد شايسته، مفسر بزرگ قرآن و معلم برجسته معارف قرآني بودند و جواناني كه در مسير حفظ انقلاب و تعالي آرمان هاي امام راحل شهيد شدند، در پرتو تعاليم قرآني ايشان تربيت يافته بودند.
حجت الاسلام برادري اضافه كرد: امروزه دشمنان نظام به دنبال از هم گسستگي نهاد خانواده ايراني بوده و همواره فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي را هدف قرار مي دهند كه براي مبارزه با اين هجمه ها بايد به قرآن و تعاليم قرآني پناه ببريم.
وي گفت: برپايي مجالس و محافل قرآن مي تواند بنيان خانواده ها را از طريق ترويج معارف اسلامي تقويت كند و دارالقرآن ها و مراكز حفظ قرآن از مهمترين فرصت هاي بهره مندي از معارف قرآني در ميان جوانان و نوجوانان است.
فرماندار تكاب نيز در اين مراسم با گراميداشت هفته قرآن و عترت گفت: قرآن كريم نسخه شفابخشي است كه براي درمان تمام دردهاي جامعه بشري راهكارهاي مفيد و سودمند دارد.
علي مكرمي با بيان اينكه تكاب از نظر فعاليت ها و استعدادهاي قرآني بسيار غني و پربار است، افزود: حضور و شركت در محافل و مجالس انس با قرآن مي تواند زمينه ساز تقويت معارف اسلامي و مستحكم شدن پايه هاي ديني و اعتقادي در خانواده ها شود.
به گزارش ايرنا، در محفل شبي با قرآن كه به همت دفتر امام جمعه، ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي و مراكز و دارالقرآن هاي تكاب ترتيب يافته بود، حافظان و قاريان قرآن كريم به تلاوت دلنشين و ترتيل خواني كلام نوراني وحي با صوت زيبا پرداختند.
در اين مراسم معنوي جزء خواني، چند سوره نوراني از قرآن از جمله سوره فيل به پنج زبان عربي، فارسي، تركي، كردي و لاتين توسط گروهي از نوجوانان حافظ قرآن تلاوت شد.
اشاره خواني آيات قرآن توسط تعدادي از دختران، تواشيح خواني و مديحه سرايي از ديگر بخش هاي محفل شبي با قرآن در تكاب بود.
24 تا 30 آذرماه به نام هفته قرآن و عترت و نماز نامگذاري شده است و در اين هفته برنامه هاي مختلف و متنوعي در مدارس كشور در راستاي ترويج فرهنگ قرآني بين دانش آموزان برگزار شد.
هم اينك چهار دارالقرآن و مركز حفظ و قرائت قرآن كريم با عضويت بيش از يكهزار نفر از علاقمندان، حافظان و قاريان كلام نوراني وحي در تكاب فعال هستند.
برنامه جمع خواني قرآن كريم با شركت بيش از يكهزار نفر از روزه داران در ايام ماه مبارك رمضان از مهمترين برنامه هاي قرآني تكاب در سال هاي اخير به شمار مي رود.
7514/6185/2093