۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83157405
T T
۰ نفر
ترويج كتابخواني ارزشمندترين كار در حوزه فرهنگي است

كرمان - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان با اشاره به اهميت كتاب و كتابخواني در جامعه گفت: ارزشمندترين كار در حوزه فرهنگ، ترويج فرهنگ غني كتابخواني است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا عليزاده روز پنجشنبه در آيين اختتاميه سومين دوره جام باشگاه هاي كتابخواني كودك و نوجوان كرمان افزود: با رونق برنامه هاي حوزه كتاب، در آينده جامعه كتابخواني خواهيم داشت و چرخه چاپ و نشر كتاب رونق مي گيرد.
وي با اشاره به تشكيل و فعاليت باشگاه هاي كتابخواني كودك و نوجوان تصريح كرد: اين باشگاه ها مهمترين و تاثيرگذارترين اقدام را در اين حوزه انجام مي دهند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان بيان كرد: افرادي كه دغدغه كتاب و كتابخواني دارند با تكثير باشگاه هاي كتابخواني، دين خود را به كتاب ايفا مي كنند.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در رابطه با اهميت مطالعه و خواندن كتاب افزود: اجراي طرح هايي نظير جام باشگاه هاي كتابخواني كودك و نوجوان، نشات گرفته از همين توصيه هاي است.
عليزاده گفت: مخاطبان باشگاه هاي كتابخواني كودكان و نوجوانان هستند و اين مراكز موجب گفت و گوي همه جانبه و افزايش قدرت تخيل و فكر مي شود.
وي اظهار داشت: در حال حاضر 968 باشگاه كتابخواني كودك و نوجوان در 29 منطقه شهري و 22 منطقه روستايي شمال كرمان مشغول فعاليت است كه از اين حيث در كشور رتبه سوم را داريم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان تاكيد كرد: فعاليت اين باشگاه ها توسط تسهيلگران و مربيان تكثير شود و كار كتابخواني را به فرهنگ مستمر تبديل كنيم.
اين آيين با حضور سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان،جمعي از مسئولان و فعالان حوزه كتاب و اعضاي منتخب باشگاه هاي كتاب خواني كودك و نوجوان در سالن همايش هاي اتاق بازرگاني كرمان برگزار شد.
همچنين در آيين اختتاميه سومين دوره جام باشگاه هاي كتابخواني كودك و نوجوانان از باشگاه هاي برتر با اهداي لوح و هدايا تقدير به عمل آمد.
3029/7437