۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83160232
T T
۰ نفر
3 میلیون تن بار در چهارمحال و بختیاری جابه جا شد

شهركرد - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از جابه جایی 3 میلیون و 360 هزار تن بار توسط ناوگان عمومی این استان در 9 ماه گذشته خبر داد.

احمد جمشیدی رور یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تناژ بار جابه جا شده توسط ناوگان عمومی در مقایسه با عملكرد مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 درصد رشد داشته است.
وی تصریح كرد: امسال 261 هزار و 521 بارنامه از سوی 55 شركت حمل و نقل كالا در استان صادر شده است كه این ارقام نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.38 درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری، تعداد رانندگان بخش حمل و نقل باربری ناوگان عمومی این استان را حدود 15 هزار نفر عنوان كرد.
جمشیدی، از توزیع بیش از 9 هزار و 500 حلقه لاستیك خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبك در بخش حمل و نقل این استان در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: در بخش جابجایی مسافر اكنون یكهزار و 885 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در بخش حمل و نقل عمومی استان فعال است.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: طرح كنترل تردد وسایل نقلیه به منظور ارتقای ایمنی و تجهیزات ترافیكی كاربران جاده‌ای در فصل زمستان امسال با جدیت اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 732 كیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد كه محورهای مواصلاتی این استان در مسیر استان های جنوبی و غربی قرار دارد.
چهارمحال وبختیاری اكنون محور شریانی فلات مركزی ایران به جنوب است، بخش عمده ای از حمل و نقل مسافری اصفهان به خوزستان از مسیر بروجن - لردگان انجام می شود.
6199/2097