۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۲
کد خبر: 83165087
T T
۰ نفر
باغداران جهرمی با شیوه تولید انجیر به صورت فنی آشنا شدند

شیراز-ایرنا- باغداران بخش های سیمكان و خفر شهرستان جهرم با شركت در كارگاه آموزشی با شیوه تولید انجیر دیم به صورت فنی و اصولی آشنا شدند.

محقق مركز تحقیقات انجیر دیم شهرستان استهبان كه یكی از برگزاركنندگان این كارگاه آموزشی است، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در این كارگاه، ایجاد قلمه و نهال انجیر شامل انتخاب قلمه و نهال سالم، حفر گودال برای كاشت صحیح درخت، روش های اصولی و صحیح كشت، استفاده از پلاستیك برای نگهداری رطوبت و چگونگی استفاده از كود حیوانی برای تغذیه در سال‌های آتی، به باغداران آموزش لازم انجام شد.
مسلم جعفری افزود: همچنین ارایه راهكار مناسب برای احداث باغ های انجیر دیم با در نظر گرفتن سال‌های كم بارش از دیگر اهداف برگزاری این كارگاه آموزشی بود.
وی اظهار داشت: در بخش عملی این كارگاه آموزشی نیز، روش بكارگیری لوله پلی‌اتیلن با قابلیت توزیع آب در اطراف ریشه برای آبیاری تكمیلی در سال‌های كم بارش، به بهره برداران آموزش داده شد.
سرپرست جهاد كشاورزی بخش خفر شهرستان جهرم هم به ایرنا گفت: یكی از طرح‌های اولویت‌دار سازمان جهاد كشاورزی استان فارس، كشت محصولاتی نظیر انجیر با حداقل نیاز آبی است.
فاطمه فردی افزود: برای تحقق این هدف 30 نفر از انجیركاران روستاهای كرفت، آبسرد، اشكوری، شاغون و حسن آقایی بخش خفر جهرم در كارگاه یك روزه هرس درختان انجیر، مبارزه با آفات و بیماری‌ها شركت كردند و با روش‌های صحیح انجام این كار آشنا شدند.
به گفته وی، هم اینك سطح زیر كشت انجیر در بخش خفر جهرم پنج هزار و 500 هكتار است و از این میزان سالانه چهار هزار و 800 تن محصول برداشت می شود كه به طور مستقیم برای 700 نفر ایجاد اشتغال كرده است.
شهرستان جهرم دارای 6هزار و 400 هكتار باغ انجیر است كه یك هزار هكتار آن متعلق به بخش سیمكان جهرم است.
شهرستان جهرم در فاصله 193كیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /6118