۲۴ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۳۰
کد خبر: 83170954
T T
۰ نفر
فرماندار: مسافر كاشانه هاي آستارا ساماندهي شود

آستارا - ايرنا - فرماندار آستارا گفت: ساماندهي مسافر كاشانه هاي اين شهرستان با توجه به موقعيت گردشگري آن ضروري است و در اين راستا دستگاه هاي متولي بايد همكاري كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا يونس رنجكش عصر دوشنبه در نشست جامعه هتلداران آستارا در فرمانداري اين شهرستان افزود: اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و جامعه هتلداران آستارا نسبت به شناسايي مسافركاشانه هاي بدون پروانه و همچنين فعالان اين حوزه اقدام كنند.
وي اضافه كرد: ساليانه حدود هفت ميليون گردشگر وارد شهرستان آستارا مي شوند و وجود اماكني با شرايط مناسب اسكان و پذيرايي ضروري است و در راستاي ساماندهي مسافر كاشانه ها نبايد فرصت هاي شغلي حذف شوند بلكه بايد از ظرفيت هاي موجود به درستي استفاده شود.
رنجكش با اشاره به اينكه تامين امنيت گردشگران ضروري است، بيان كرد: آستارا از جمله شهرستان هايي است كه داراي ظرفيت هاي شغلي بسيار بالاست ولي متاسفانه در ساليان گذشته به زيرساخت هاي اقتصادي و گردشگري آن توجه نشده است.
فرماندار آستارا ادامه داد: تكميل خدمات گردشگري براي تثبيت مشاغل موجود و پايداري اقتصاد منطقه ضروري است و بايد از فرصت هاي تجاري و جاذبه هاي طبيعي آستارا استفاده شود.
رنجكش خاطرنشان كرد: يكي از مشاغل مهم در اين شهرستان هتلداري و ايجاد فضاهاي پذيرايي براي حضور گردشگران است و توسعه اين مشاغل و پويايي آنها نيازمند بازنگري در نوع خدمات متناسب با نياز گردشگران است.
شهرستان آستارا در غرب استان گيلان واقع شده و داراي 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذير، 26 واحد پذيرايي بين راهي و 700 مسافر كاشانه است و بيشتر اين مسافر كاشانه ها به صورت غيرمجاز فعاليت مي كنند.
7105 / 2007