۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 83186650
T T
۰ نفر
پليس آمادگي تمركززدايي ارائه خدمات را در مشهد دارد

مشهد- ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: اين فرماندهي در صورت كمك شوراي شهر و مديريت شهري مشهد آمادگي تمركززدايي ارائه خدمات را از منطقه اي خاص به ساير نقاط اين كلانشهر دارد.

سردار كاظم تقوي روز دوشنبه با حضور در نشست شوراي اسلامي شهر مشهد افزود: با تمركززدايي خدمات از يك نقطه به ساير نقاط شهر نظير خدمات صدور گذرنامه رضايتمندي مردم افزايش مي يابد و از بار ترافيك در بخشهاي خاصي از مشهد كاسته مي شود.
وي در ادامه 80 درصد ماموريتهاي پليس را در خراسان رضوي مربوط به كلانشهر مشهد ذكر و بيان كرد: بطور متوسط روزانه در اين استان 9 هزار تماس با پليس 110 ثبت مي شود كه افزون بر شش هزار مورد آن مربوط به مشهد است و چهار و 800 مورد از اين تماسها منجر به عمليات پليسي مي شود.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي ادامه داد: پليس همچنين امسال روزانه درگير سه تجمع و فراخوان در سطح شهر مشهد بوده است ولي در اوج آن هيچ اتفاقي نيفتاد و موضوع به خوبي مديريت شد.
وي همچنين گفت: آبان ماه گذشته در ابتداي فعاليتم در خراسان رضوي مردم در ارتباط گيري و تماس با پليس با مشكل و معضل 70 درصدي سختي تماس درگير بودند اما پيگيريهاي صورت گرفته هم اينك ميزان سختي تماس با پليس به 10 درصد كاهش يافته است.
سردار تقوي افزود: همچنين طي اين مدت ميانگين حضور پليس براي بررسي صحنه رخدادهاي انتظامي از 12 دقيقه به زير 10 دقيقه رسيده است.
وي همچنين به توقيف حدود سه هزار پلاك خودرو در مشهد اشاره و بيان كرد: پليس راهنمايي و رانندگي بر اساس وظايفي كه اخيرا به دوشش گذاشته شده مجبور است طبق اجراييه هاي محاكم دادگستري و نيز اداره ثبت اسناد پلاك خودروها را بر اساس خواسته افراد مختلف متوقف كند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي در ادامه به جمع آوري هزار معتاد متجاهر از سطح شهر مشهد طي روزهاي اخير اشاره و بيان كرد: ابتداي امسال چهره اين كلانشهر از لحاظ وجود معتادان متجاهر مناسب نبود اما هم اينك با كمك شهرداري و شوراي شهر مشهد اقدامات خوبي در پاكسازي سطح شهر از اين معضل صورت گرفته است.
وي همچنين از رشد 23 درصدي جرائم در مشهد و خراسان رضوي از ابتداي امسال تاكنون خبر و ادامه داد: ظرف سه ماه اخير برخورد با جرائم مختلف از رشد 20 درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار است.
سردار تقوي همچنين گفت: وروديهاي مشهد دچار مشكلات مختلف نظير امور ترافيكي مي باشد كه زيبنده اين كلانشهر نيست. مشهد سالانه پذيراي 30 ميليون زائر و گردشگر است و اين امر مي طلبد از وروديهاي زيبا برخوردار باشد.
7505/1858