۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83189429
T T
۰ نفر
ایستگاه سنجش آلایندگی در شاهرود و سمنان فعال می شود

سمنان- ایرنا- مدیركل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ایستگاه سنجش آلایندگی به منظور بررسی وضعیت جوی در آینده نزدیك در شهرهای سمنان و شاهرود فعال و راه اندازی می شود.

عباسعلی دامنگیر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال گذشته بیش از 97 درصد شبانه روز در استان سمنان به عنوان هوای پاك به ثبت رسید و برای سال جاری هم تاكنون هوای ناسالم از سوی ایستگاه های سجنش آلایندگی جوی در نقاط مختلف استان گزارش نشده است.
دامنگیر تصریح كرد: تابلو نمایش و تبلیغاتی دستگاه سنجش آلایندگی شهر سمنان مستقر در میدان امام(ره) در چند سال گذشته فعال نبوده است كه با همكاری شهرداری و دیگر نهادهای اجرایی با راه اندازی آن درصدد اجرای طرح های تبلیغاتی زیست محیطی در این منطقه پرتردد هستیم.
وی خاطرنشان كرد: اكنون مشكلی در بحث افزایش آلاینده های جوی و آلودگی هوا در شهرستان های صنعتی استان سمنان مطرح نیست و مردم در هوای پاك تنفس می كنند.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینكه تردد میزان خودروها در معابر، تعداد واحدهای مسكونی و همچنین واحدهای صنعتی سه عامل موثر در آلودگی هوا تاثیرگذار است، اضافه كرد: آلودگی هوا در فصل های سرد سال در برخی نقاط كشور به عنوان یك چالش زیست محیطی مطرح است اما در استان سمنان افزایش آلاینده های جوی در این زمان محسوس نیست.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: میزان آلاینده های جوی در نقاط مختلف استان به صورت لحظه ای رصد می شود و درصورت آلوده بودن هوا، اطلاع رسانی دقیقی از شرایط جوی ارایه می شود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر 2 ایستگاه سنجش آلاینده جوی در شهرهای سمنان و گرمسار وجود دارد كه فقط دستگاه گرمسار فعال است.
7339/6103