۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83189630
T T
۰ نفر

مسن ترین دانشجوی كشور دانش آموخته شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83189630
مسن ترین دانشجوی كشور دانش آموخته شد

همدان- ایرنا- «محمود سرخوش» مسن ترین دانشجوی كشور با 80 سال سن از دانشگاه پیام نور مركز بهار از توابع استان همدان با مدرك مهندسی فناوری اطلاعات دانش آموخته شد.

دكتر صفی اله صفایی رییس دانشگاه پیام نور استان همدان روز چهارشنبه در دیدار صمیمی با این دانشجوی مسن با ابراز خرسندی از تلاش و پشتكار وی، از حضور و تحصیل این دانشجو با كهولت سن در فضای دانشگاه پیام نور تقدیر و قدردانی كرد.
این دانشجو نیز در این دیدار انگیزه اصلی خود از ادامه تحصیل را افزایش امید به زندگی و بكارگیری فعالیت های ذهنی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و فراموشی عنوان كرد.
محمود سرخوش از دیگر عوامل و انگیزه های ادامه تحصیل در این سن را علاقه وافر به تحصیل و كسب علم و دانش عنوان كرد.
وی یادآوری كرد: از زمان كودكی به درس علاقه شدیدی داشته و جمله «ز گهواره تا گور دانش بجوی» را به عنوان شعار اصلی خود قرار دادم.
این دانش آموخته دانشگاه تاكید كرد: تا زنده است این شعار را سرلوحه كار و زندگیش قرار داده و از ادامه تحصیل دست نمی كشد.
سرخوش در مورد وضعیت تحصیلی خود نیز اظهار داشت: در فراگیری دروس دانشگاه مشكلی ندارد و تمام نمرات اش نیز خوب است.
وی معتقد است: قدرت یادگیری نعمتی است كه خداوند به بنده هایش عطا كرده و از این رو باید از این نعمت به نحو مطلوب استفاده كند.
سرخوش با یادآوری اینكه تحصیل موجب نشاط و شادمانی و تقویت حافظه وی در بخش های مختلف زندگی شده معتقد است: یادگیری علم و دانش، انگیزه و امید وی برای زندگی را دو چندان كرده است.
وی علت انتخاب رشته فناوری اطلاعات را سختی و پیچیدگی آن و نیز علاقه به این رشته عنوان كرد.
این دانش آموخته رشته آی. تی به دانشجویان توصیه كرد: با توجه به علایق و استعدادشان برای انتخاب رشته دانشگاهی اقدام كنند.
سرخوش، با بیان اینكه در مقطع كارشناسی ارشد برق و الكترونیك دانشگاه پیام نور تهران شمال پذیرفته شده است افزود: فضای مناسب و صمیمی در دانشگاه پیام نور حاكم است و وی رابطه بسیار خوبی با همكلاسی های خود داشته و همه آنها را مانند فرزندانش دوست دارد.
وی اضافه كرد: با وجود اینكه حدود 60 سال اختلاف سنی با دیگر دانشجویان و همكلاسی ها دارم اما آنها در یادگیری دروس دانشگاهی كمك حال من هستند.
مسن ترین دانشجوی كشور بیان كرد: اساتید دانشگاه نیز رابطه خوبی با وی داشته و همگی آنها از اینكه با این سن همچنان به تحصیل علم و دانش علاقه مند است او را همواره مورد تشویق قرار می دهند.
محمود سرخوش متولد سال 1317 بازنشسته اداره بازرگانی همدان دارای سه فرزند از جمله دو پسر با مدرك مهندسی و یك دختر دارای مدرك دكتری مدیریت بین الملل است.
در پایان این نشست، رییس دانشگاه پیام نور منطقه چهار و استان همدان با اهدای هدیه و لوح تقدیر از تلاش و پشتكار این دانشجو قدردانی كرد.
7526/2087