۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 83209963
T T
۰ نفر
جشنواره بين‌ المللي مد و لباس فجر در چابهار آغاز بكار كرد

چابهار- ايرنا- هشتمين جشنواره بين‌ المللي مد و لباس فجر با حضور 18 كشور و حدود 200 صنعتگر داخلي و خارجي روزجمعه در سالن همايش هاي بين المللي منطقه آزاد چابهار آغاز بكار كرد.

مديرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين جشنواره با تمركز بر هنر ايراني اسلامي و تكيه ‌بر حرفه سوزن‌ دوزي اصيل و ناب بلوچي از امروز تا 28 بهمن ماه داير است.
عبدالرحيم كردي افزود: هدف اصلي اين جشنواره تجاري سازي و برندسازي سوزن‌ دوزي اصيل و ناب بلوچي است تا بتوانيم آن را در بازارهاي جهاني مطرح و براي خانوارهاي فعال در اين حوزه درآمدزايي كنيم
وي ادامه داد: برگزاري جشنواره هاي مدولباس مي تواند علاوه بر معرفي هنر مردان و زنان سوزن دوز بلوچي مي تواند منجر به تلفيق فرهنگ اصيل بلوچ با مد روز و با برند متناسبي در بازار جهاني عرضه شود.
وي افزود: در اين جشنواره علاوه بر صنعتگران استان سيستان وبلوچستان وكشور، صنعتگراني از آسيا تا اروپا نيز شركت كرده اند.
وي تصريح كرد: برگزاري بخش بين ‌الملل جشنواره مد و لباس فجر نقش مهمي در پيوند دادن نقوش محلي بلوچستان با برخي كشورها دارد.
رئيس هيات مديره منطقه آزاد چابهار گفت: يكي‌ از مهمترين بخش‌ هايي كه در اين جشنواره دنبال مي ‌شود، تبادل هنر و دانش صنعتگران بلوچ و ايران با صنعتگران ديگر كشورهاي شركت‌ كننده است.
وي برگزاري كارگاه ‌هاي آموزشي و هم‌ انديشي طراحي و اجراي مد و لباس با حضور اساتيد خارجي از دانشگاه ‌هاي فرانسه و ايتاليا و همچنين فعالان بومي اين صنعت در سيستان بلوچستان را از برنامه ‌هاي ويژه اين جشنواره عنوان كرد.
به گزارش ايرنا، در آيين افتتاح اين نمايشگاه «رفعت مسعود» سفير پاكستان در ايران، «حسين مسگراني» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان، «مهدي افضلي» مديرعامل موسسه هنرهاي معاصر ايران و تعداد زيادي از هنرمندان و صنعتگران مد و لباس از استان‌هاي مختلف ايران و 18 كشور ديگر و معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد چابهار حضور داشتند.
3043 **6081