۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83216908
T T
۰ نفر
راهكار مقابله با آسيب هاي فضاي مجازي به مردم ارائه شود

سنندج - ايرنا - رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي بانه گفت: با توجه به اينكه بخش زيادي از جامعه به فضاي مجازي دسترسي دارند بايد راهكاري هاي مقابله با آسيب هاي اين فضا را نيز براي اطلاع مردم داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حميدرضا خوشبخت روز چهارشنبه در شوراي فرهنگ عمومي با محوريت آسيب ها و تهديدات فضاي مجازي اظهار داشت: 36 كانال و گروه به صورت كانال خبري، فرهنگي و ديني در اين شهرستان فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه فضاي مجازي مرزي ندارد، افزود: دشمنان با ترفندها و شگردهاي متفاوت سعي مي كنند افكار عمومي جامعه را به سمت خود جلب و نا اميدي را در جامعه ترويج دهند بنابراين ضروري است فعاليت ما در زمينه مسايل اجتماعي و فرهنگي در فضاي مجازي بيشتر شود.
خوشبخت اضافه كرد: تاكنون قانون جامعي براي نظارت بر فضاي مجازي تصويب نشده بنابراين بحث نظارت بر فضاي مجازي با چالش مواجه است و دستگاه هاي متولي در بحث نظارتي اين حوزه با مشكل مواجه هستند.
وي به تلاش دشمنان براي ضربه زدن به ارزش هاي ديني و اعتقادي مردم كشورمان اشاره كرد و گفت: بايد تلاش ما براي ارائه برنامه هاي مناسب در مقابله با توطئه دشمن بيشتر شود.
رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي بانه به برخي مشكلات فضاي مجازي نيز اشاره كرد و يادآور شد: خانواده ها بايد آگاهي و اطلاعات كاملي در مورد فضاي مجازي داشته باشند و آموزش و پرورش نيز در اين زمينه آگاهي لازم را به دانش آموزان بدهد.
وي تاكيد كرد: براي كاهش اثرات منفي فضاي مجازي در جامعه بايد برنامه هاي اوقات فراغت در مدارس، دانشگاه ها و اماكن فرهنگي و هنري براي جوانان و نوجوانان پيش بيني شود تا آسيب هاي ناشي از فضاي مجازي به حداقل برسد.
رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر بانه نيز گفت: فضاي مجازي فرصت ها و چالش هاي فراواني دارد كه بايد از فرصت ها براي غلبه بر مشكلات اجتماعي استفاده كنيم.
سرهنگ حسن سليمي افزود: آسيب ها و معضلات فضاي مجازي بيشتر از فرصت ها است چرا كه اين فضا نامحدود است و با هزينه بسيار كم بدون محدوديت زماني و مكاني در دسترس همگان قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش نقش زيادي در آگاهي بخش به جامعه دارد، يادآور شد: تك تك افراد جامعه بايد از آسيب ها و مسايل و مشكلات فضاي مجازي شناخت كافي داشته باشند.
سرهنگ سليمي اضافه كرد: وظيفه سازمان ها و نهادهاي دولتي و عمومي در اين شرايط بالا بردن آگاهي مردم از فضاي مجازي است و بايد در مساجد و اماكن عمومي مشكلات اين بخش براي مردم تبيين شود.
وي اظهار داشت: بايد مسايل و مشكلات جامعه بر اساس آداب، فرهنگ و سنت هاي مرسوم جامعه بررسي و راهكارهاي مناسب بر اساس خصوصيات همان جامعه ارائه شود.
شهرستان مرزي بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/9102

سرخط اخبار استان‌ها