۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83234026
T T
۰ نفر
واریز ماهانه 70 میلیون ریال به حساب كودكان دچار سوء تغذیه در پلدشت

ارومیه - ایرنا - مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) پلدشت گفت: ماهانه 70 میلیون ریال به حساب 70 كودك مبتلا به سوء تغذیه در این شهرستان واریز می شود.

بهمن رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 70 كودك مبتلا به سوء تعذیه در پلدشت شناسایی شده است كه ماهانه برای هر كودك یك میلیون ریال پرداخت می شود.
وی افزود: هدف از اهدای سبد غذایی به این كودكان، كامل شدن منحنی رشد آنهاست تا در آینده به كودك معلول تبدیل نشوند.
وی اضافه كرد: سالانه 840 میلیون ریال برای اجرای این طرح با همكاری شبكه بهداشت در پلدشت هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، سوء تغذیه نوعی بیماری به‌ شمار می‌ رود كه به علت مصرف ناكافی یا بیش از اندازه یك یا چند مادهٔ غذایی بروز می‌كند.
در بسیاری از كشورهای در حال توسعه یكی از بزرگ‌ ترین مشكلات مربوط به تغذیه، قحطی و كمبود مواد غذایی لازم برای سوخت‌ و ساز بدن است؛ با این وجود، سوءتغذیه در همه كشورهای جهان با نمودهای گوناگون چون چاقی، بدخوری یا كم‌خوری دیده می‌شود.
بر پایه آمار سازمان بهداشت جهانی، سوءتغذیه بزرگ‌ترین عامل مرگ ‌و میر كودكان است؛ از مهم‌ترین دلایل سوء تغذیه در جهان می‌توان كمبود مواد غذایی و كیفیت نامناسب نام برد. قحطی‌ها، كمبود آب و خشكی، جنگ‌ها و آفات محصولات كشاورزی موجب تشدید این موارد می‌شوند.
افزایش جمعیت، گسترش بیابان‌ها، فقر و رژیم غذایی نادرست به علت نبود اطلاعات و دانش كافی نیز نقش ایفا می‌كنند.
در شهرستان پلدشت 2 هزار و 760 خانوار با هفت هزار و 782 نفر جمعیت تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ شهرستان پلدشت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093